• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe DS3 So Red behandeling

benjaminLD

Detailing trainee
26 apr 2015
21
47
32
Hallo!
Ik ben vrij nieuw in de wereld van het detailen.
met mijn vorige auto (AR 156) heb ik me er wel in verdiept, maar uiteindelijk besloten om er geen tijd en geld aan te besteden.
Maar een aantal weken geleden heb ik een nieuwe Citroën DS3 So Red besteld.
Toen gelijk besloten om hem vanaf de eerste dag goed te verzorgen.
Zo gezegd zo gedaan, en het nodige materiaal besteld in de Carclean webshop.
5 dagen voor ik mijn auto mocht ophalen had ik dat al binnen, dus ik kon meteen aan de slag.

Het stappenplan dat ik heb gevolgd:

-ingespoten met Monello non-ferro tegen vliegroest
-auto gewassen met Monello Lavare
-2 lagen Monello Ibrido
-Nabehandeld met Perfetto detailspray
-Velgen behandeld met PB wheel sealant

Het resultaat mag er best wezen :)

Wat ik binnenkort nog wil doen:
-Ruiten behandelen met RainX

En wat er verder nog op mijn verlanglijstje staat:
-DAP900
-Detailclay
-PB Black Hole

2cqogp3.webp

33vbwd2.webp

rvjytg.webp

24lokn7.webp

Leuke auto! Mooie kleurencombinatie ook!

Je ruiten behandelen met iets als RainX kan ik ook zeker aanbevelen. Vroeger had ik vaak last van moeilijk verwijderbare kalkvlekken op de ruiten, maar nu niet meer. En het zicht is gewoon beter. Over RainX heb ik hier op het forum niet zo heel veel goeds gelezen als ik me niet vergis. Ik gebruik zelf Nanolex Glass Sealant en die bevalt me erg goed. Redelijk wat werk met aanbrengen, maar het zit er bij mij al zeker 6 maanden op zonder dat ik iets merk van een mindere werking. Boven de 60 vliegt het water van mijn ruiten en onder de 60 vormt het water vaak zulke druppels dat ik de wissers ook niet nodig heb.

https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Ultra_Glass_Sealant_Kit_Deluxe_102570

Bedankt! :)

Op mijn Alfa had ik destijds al eens een Rainkleer wipe gebruikt die ik had gekregen bij een bestelling van CC.
Hier was ik eigenlijk heel tevreden over, alleen zijn die wipes aardig duur in gebruik. Vandaar dat ik nu voor een fles RainX ga.

Persoonlijk ben ik niet zo zeer onder de indruk van de PB Black Hole. De toegevoegde waarde is nihil (bij mij was deze niet eens te zien. Zowel, binnen als buiten gecheckt). Ik hoor er echter wel heel veel goede verhalen over waardoor ik deze ook eens heb besteld. Resultaat valt bij mij in ieder geval tegen.

Succes met je detail carrière!

Ik wil ook eerst een sample flesje bestellen en testen voordat ik een hele fles koop ;)
Eerst maar eens sparen voor die DAP900 :P