Gisteren de Punto van dochter lief gaan afhalen en vandaag een grote poetsbeurt gegeven(buren verklaren me gek maar ja hé....).
De dealer had geluisterd en hem NIET door de krasstraat gereden maar met de hand gewassen.
Eerste werk was een gewone wasbeurt met twee emmer methode en als shampoo heb ik Valma Wash and Shine gebruikt.
Deze shampoo is spotgoedkoop maar als je de lak wil voorbereiden op een behandeling is deze ideaal.
Na de wasbeurt heb ik (de ons intussen zeer bekende) IronX gebruikt.
Dan mag het al een witte lak zijn en denk je dat hij er goed uit ziet....
Beelden zeggen genoeg...
Vooral op de voorzijde had de IronX zijn werk!
Hierna de wagen terug gewassen met een beetje shampoo om alles goed weg te spoelen.
Dan was het de beurt aan mijn blokje klei.
Ik heb mijn voorkeursklei van Mothers gebruikt en als glijmiddel Valetpro citrusbling met een verhouding van 1 op 5 .
Dit viel goed mee en er was niet zo veel vervuiling(Dit zou ook niet mogen bij een nieuwe auto..)
Na de kleibeurt even de wagen nagespoeld en vertroetelend met mijn droogdoek(CSF Delirium Orange Drying Towel)...
Dan kwam mijn Dapje aan de beurt.
Ik heb de lak een lichte behandeling gegeven met Poorboys World Professional Polish 2 op een witte pad.
Hier en daar waren er licht swirls maar deze verdwenen als sneeuw voor de zon.
Maar wat wil je met een witte lak....
Dan om een goede hechting te hebben heb ik de lak met eraser ontvet
Vervolgens heb ik een laagje Poorboys World White Diamond aangebracht met een zwarte pad.
Belangrijk is dat je door gaat tot dat deze volledig is uitgebuft en dan heb je het beste resultaat.
Als eindlaag heb ik gekozen voor een degelijke wax en dan kom ik altijd met mijn Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aanlopen.
Een lange naam maar ook een degelijke wax met een lange standtijd.
De zwarte kunststof heb ik behandeld met Poorboys World Trim Restorer
Alle ruiten zijn ontvet en behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
Hier in het regenlandje komt dat goed van pas en ze blijven ook veel langer proper.
Al bij al ben ik weer al best tevreden:ja
Ik ben ook wel heel positief over de Fiat lak.
Weinig of geen lakfouten en van goede kwaliteit
De algemene indruk is ook positief kwestie afwerking en heeft mij overtuigd dat Fiat al bij al een onderschat merk is.....
mooie details van de binnenkant van de wiel kasten....
Hier nog enkele "afterpics".
Witte lak is nu niet de meest geschikte kleur voor reflectie's....maar toch
Mooie velgjes...
En nog enkele mooie detailfoto's(naar mijn normen....).
Even de wagen buiten gezet en daar was de regen weer
Geeft wel een mooi beeld van de behandeling
Bedankt voor jullie geduld en dochter lief is tevreden..
De dealer had geluisterd en hem NIET door de krasstraat gereden maar met de hand gewassen.
Eerste werk was een gewone wasbeurt met twee emmer methode en als shampoo heb ik Valma Wash and Shine gebruikt.
Deze shampoo is spotgoedkoop maar als je de lak wil voorbereiden op een behandeling is deze ideaal.
Na de wasbeurt heb ik (de ons intussen zeer bekende) IronX gebruikt.
Dan mag het al een witte lak zijn en denk je dat hij er goed uit ziet....
Beelden zeggen genoeg...
Vooral op de voorzijde had de IronX zijn werk!
Hierna de wagen terug gewassen met een beetje shampoo om alles goed weg te spoelen.
Dan was het de beurt aan mijn blokje klei.
Ik heb mijn voorkeursklei van Mothers gebruikt en als glijmiddel Valetpro citrusbling met een verhouding van 1 op 5 .
Dit viel goed mee en er was niet zo veel vervuiling(Dit zou ook niet mogen bij een nieuwe auto..)
Na de kleibeurt even de wagen nagespoeld en vertroetelend met mijn droogdoek(CSF Delirium Orange Drying Towel)...
Dan kwam mijn Dapje aan de beurt.
Ik heb de lak een lichte behandeling gegeven met Poorboys World Professional Polish 2 op een witte pad.
Hier en daar waren er licht swirls maar deze verdwenen als sneeuw voor de zon.
Maar wat wil je met een witte lak....
Dan om een goede hechting te hebben heb ik de lak met eraser ontvet
Vervolgens heb ik een laagje Poorboys World White Diamond aangebracht met een zwarte pad.
Belangrijk is dat je door gaat tot dat deze volledig is uitgebuft en dan heb je het beste resultaat.
Als eindlaag heb ik gekozen voor een degelijke wax en dan kom ik altijd met mijn Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 aanlopen.
Een lange naam maar ook een degelijke wax met een lange standtijd.
De zwarte kunststof heb ik behandeld met Poorboys World Trim Restorer
Alle ruiten zijn ontvet en behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
Hier in het regenlandje komt dat goed van pas en ze blijven ook veel langer proper.
Al bij al ben ik weer al best tevreden:ja
Ik ben ook wel heel positief over de Fiat lak.
Weinig of geen lakfouten en van goede kwaliteit
De algemene indruk is ook positief kwestie afwerking en heeft mij overtuigd dat Fiat al bij al een onderschat merk is.....
mooie details van de binnenkant van de wiel kasten....
Hier nog enkele "afterpics".
Witte lak is nu niet de meest geschikte kleur voor reflectie's....maar toch
Mooie velgjes...
En nog enkele mooie detailfoto's(naar mijn normen....).
Even de wagen buiten gezet en daar was de regen weer
Geeft wel een mooi beeld van de behandeling
Bedankt voor jullie geduld en dochter lief is tevreden..