Dibbuz;302606 zei:
Gewoon erop masseren, toevallig gisteren nog iemand in de shop met hetzelfde probleem. Bleek ze te nat schoon te maken.
Pad hoeft niet brandschoon voor tussendoor alleen het ergste moet eraf.
Te nat schoon maken??
Ik weet het niet hoor, maar het schoonmaken van je pads gaat toch echt niet lukken door erop te blazen
Schoonmaken doe ik (zoals werd aanbevolen op het forum....) na ieder paneel.
En dit schoonmaken doe ik inderdaad onder de kraan met Dasty, en dan worden ze wel nat
Daarna pad op de bodem duwen om het water eruit de duwen, vervolgens op de DAP en vanaf standje 1 naar 3 om
droog te draaien.
Dibbuz;302606 zei:
Wanneer scheurde de pad?
Bij het verwerken van welke stand, welk product?
Pad scheurt echt niet zomaar.
Als de pad te nat is en je gaat hem droog draaien dan komt er teveel kracht op de pad te staan het is immer maar zacht foam.
De pad is gescheurd (hele kleine scheurtjes hoor, geen megascheuren) aan de onderkant net naast de velcro.
Of dit nu gebeurd is tijdens het polijsten of schoonmaken weet ik niet, ik weet alleen dat het mij opviel toen ik de pad weer op de machine
heb gezet na het schoonmaken.
Ik heb de pad gebruikt met finale, dus dat lijkt me de juiste combi, waarbij ik (zoals altijd met polijstmiddelen) 3 erwtjes op de pad gebruik.
Zoals ik het kan overzien, na je uitleg, zal het dan scheurtjes hebben gekregen tijdens het droogdraaien.
Dibbuz;302606 zei:
Werkwijze witte pad:
1. te gebruiken met finishing polishes of 1 step cleanerwaxen
2. weinig gebruiken: 3-4 dotjes, meer is echt niet nodig.
3. bij formaat Golf een tot twee keer licht reinigen met wat water, daarna pad uitknijpen en dan pas op de DAP zetten, niet meteen naar stand 6 maar eerst stand 1, 2 en dan 3. Harder is niet nodig.
4. naderhand kan je met wat meer water de pad reinigen maar probeer de pad niet onder te dompelen en zeker niet de velcro kant dubbelvouwen (met het velcro naar binnen) of droog wrijven met een doek.
Op deze manier kan ik me niet voorstellen dat de pad gaat scheuren.
1. daar heb ik de pad ook voor gebruikt: finale
2. 3 erwtjes per keer gebruikt (voor een deur dus 2x)
3. de witte pad was zo zwart dat ik het niet aandurfde om meer dan 1 paneel met een pad te doen.
dit is ook wat ik gelezen heb op het forum: 1 paneel per pad, daarna schoonmaken.
Wat betreft het schoonmaken kan ik het nog niet helemaal plaatsen hoe je dit bedoeld.
Schoonmaken, dus de polijstresten uit de pad, ga je niet halen met een drupje water lijkt me.
Dus het licht reinigen snap ik niet.
4. Pad dubbelvouwen doe ik nooit, reinigen met veel water (en Dasty) wel, anders worden ze niet schoon.
Schoonmaken zonder de pad onder te dompelen lijkt me lastig, je wilt toch de hele pad schoon.
Overigens doe ik alle pads op deze manier, alleen de nieuwe witte vertoont scheurtjes! Dus de andere witte (met honingraat) niet!
Droog wrijven met een doek had ik zelfs nog nooit aan gedacht.
Wanneer een pad echt smerig is (zoals in mijn geval zwart), is het toch verstandiger om deze regelmatig schoon te maken?
Dit is wat ik tenminste altijd lees, of ik heb het helemaal mis....
Ik zal de volgende keer de pads eens alleen op standje 1 'droogdraaien', misschien dat het dan beter gaat.