• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Nanolex producten: SiOne

SlomeDuikelaar

Detailing guru
Tester of Bling
28 dec 2015
558
153
45
Den Haag - Zuid
Als tester of bling heb ik het genoegen om af en toe wat nieuw spul te mogen uitproberen.
De andere testers zullen hier ook hun bevindingen gaan posten.

Ditmaal test producten van Nanolex:

  • Metal Polish: Metaalpolijstmiddel voor handmatig of machinale verwerking. Laat een bescherming achter.
  • SiOne: Waterbasis All-in-One product voor handmatige of machinale verwerking.
  • SiSpray: Een gemakkelijke spraysealant.
  • Prewash Foam: Milde alkalische, hoogschuimende foam.

133248_20200916_084050.jpg

Ieder product staat op verzoek in een afzonderlijk topic.

SiOne:

Het is een mooi zwart 100 ml flesje. Hij is uitgerust met een goede doseertuit.
Het is een vrij vloeibare witte substantie.

1. Periode van testen:
05-09-2020 tot 27-09-2020...

2. Omstandigheden:
Buiten op de oprit, tussen de 10 º en 20 º Celcius, bij bewolkt en zonnig weer.

3. Testobjecten:
Diverse onbeschermde lakdelen (de lak is gewassen en gekleid)

20200924_110216.jpg

4. Informatie vooraf:
Ik bezit Autofinesse Tripple en Madcow Mannie's Milkshake als vergelijkingsmateriaal.
Eigenlijk heb ik geen favoriet, want ik kies over het algemeen liever voor producten die maar 1 functie hebben...

5.1 Polijsten en glans:
Ik heb het handmatig en machinaal toegepast. Daarbij gebruik gemaakt van een paarse Scholl pad. Vier kleine erwtjes om 1/4 te doen van de motorkap.

20200924_130520.jpg

Van links naar rechts, onbehandeld, handmatig, machinaal en onbehandeld.

20200924_130821.jpg


20200924_130850.jpg


Qua glans is het moeilijk te zeggen met deze foto's.
Wat ik wel zie, maar helaas niet kan laten zien (mp4 kan ik niet uploaden), is dat na 2 passes de swirls nagenoeg weg waren bij machinale toepassing.

Bij het polijsten werk je door, tot het volledig transparant is en daarna is het redelijk makkelijk af te nemen.

Wel alvast een tip: verspreid het product eerst goed handmatig (deppen) over het te behandelen oppervlak. Doordat het een nog al vloeibare polish is, vliegt het anders alle kanten op...

5.2 Bescherming:

De bescherming is duidelijk aanwezig, maar geen wow factor bij de beading.
Maar vergeet niet dat ik in dit geval slechts een paar minuten bezig ben, met polijsten, beschermen en afnemen.

Van links naar rechts, onbehandeld, handmatig, machinaal en onbehandeld. (ook hier had ik een filmpje gemaakt, maar helaas)

20200924_131050.jpg 20200924_131101.jpg

handmatig links & machinaal rechts:

20200924_131055.jpg 20200924_131106.jpg

6. Conclusie:
Ik ben nog niet volledig uitgetest, maar ik vind het helemaal geen gek product voor als je weinig tijd hebt. Wel nog even de stand tijd afwachten...

7. Vervolg:
Ik zal het topic komende tijd aanpassen en aanvullen
 
Laatst bewerkt:
Mooie test alvast! Helemaal eens wat betreft de verwerking, het is makkelijk en snel, maar heeft toch een zeer redelijk resultaat. Beading ziet er op jouw foto's toch heel netjes uit!
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar