• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe pad tips

vroom2212

Detailing addict
25 jun 2020
65
68
Utrecht
Ik ben op zoek naar nieuwe/extra pads voor mijn dap500. momenteel heb ik pads van monello die opzich wel bevielen. Ik heb 1 van de rode, oranje, zwarte en witte en daarbij laatst een wollen pad aangeschaft.

Iemand tips of ervaringen?
 
Ik vind Scholl 1 van de meest complete lijn aan pads hebben en ook nog eens redelijk slijtvast.
Ik zie dat je een Golf hebt?
Dan kom je al een heel eind met de range:
Zwart/wit sandwich spider
bordeaux rood
blauw (optioneel)
oranje

Ik heb zelf Rupes/flex machines en gebruik om te corrigeren Scholl (blijft heel) en om te finishen Rupes pads
Daarnaast heb ik nog wat lake country HD pads
En eigenlijk is die combo voor mij breed inzetbaar maar goed in het geval van een DAP ben je met de lijn van Scholl gelijk vrij compleet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: vroom2212
Daarnaast weet ik niet wat voor polijstmiddel je hebt maar Scholl S3 is een aanrader om harde vw (bmw) lakken te corrigeren verder is de lak van een. Golf (of bmw) vaak niet kritisch qua finish dus daar kun je S30/Finale/Rupes geel/Gyeon polish of iets dergelijks voor gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: vroom2212
Aha, dat wist ik niet....

Ach ja, weer iets geleerd. Tot nu toe geeft het prima resultaat!

Ik kan de pads die je noemde niet helemaal vinden....
 
Om hier nog even een bump aan te geven @Ric325i . Zelf heb ik Seat lak. Verwacht vrij hard ook. Ik heb de blauwe spider, paarse en gele spider pads. Is het aan te raden nog een woolpad te nemen ivm goed compounden of zou blauw/paars voldoende zijn? Is het raadzaam om s3 te halen of werk Veloce ook net zo goed? Paars spider + Veloce viel me tegen op een DS3 (zachtere lak?) moet ik zeggen..
 
Oke thanks voor de info. Deze pad die jij aangeeft staat gelijk met een woolpad qua correctie, kan ik dat zo zien?
 
Monello (wool) paars vind ik nogal hobbelen op een DAP laat staan op mijn Rupes machines dat gezegd hebbende vind ik een Scholl sandwich spider pad veel beter corrigeren ,fijner werken/draaien en makkelijker schoon te maken.
Als je mijn BMW ermee kan corrigeren heeft ie power genoeg.