• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe poetsmachine stelt zich voor

Fred_S

Detailing trainee
13 sep 2010
5
47
60
Salland
Mijn naam is Fred, en sinds kort ben ik begonnen mij te verdiepen in het autopoetsen, en dan in het bijzonder het poetsen met een DAP900. Autowassen en poetsen was altijd meer een noodzakelijkheid dan een genoegen, en meer dan eens reed ik dan ook door een washal i.p.v. zelf dit klusje te klaren.
Met het voortschrijden der jaren komt langzaam het besef dat het best wel leuk kan zijn om je auto te verzorgen, ook het machinaal poetsen lijkt mij (ik ben nog beginner) leuk om te doen.
Na het nodige gelezen en video's bekeken te hebben heb ik mij door een aanbieding van Carclean laten verleiden een DAP900 te kopen samen met CCS oranje, groene, en rode pad. Als poetsmiddel heb ik aangeschaft Monello Mezzo en Finale.
Als eerste ga ik van mijn dagelijkse vervoermiddel proberen de lak te reanimeren, een Honda Civic bouwjaar 1997, zie het als een uitdaging gezien de staat van de lak. Echt iets fout doen kan ik niet op die auto, dus als oefenproject lijkt mij die auto wel geschikt, eventueel gevolgd door de Alto van mijn vriendin.

Ik heb tot nu toe geen enkele ervaring met autopoetsen / detailing, maar ik hoop via dit forum de nodige kennis te vergaren.

Groeten

Fred

Welkom Fred.
Een DAP900, beter kan je niet beginnen volgens mij.
Ik zou nog minimaal wel een kleisetje aanschaffen,
alsmede een wax om je uiteindelijke resultaat te beschermen.
Pads en doeken heb je ook nooit genoeg.
Voor de rest kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
Veel plezier en succes, en pas op, het is verslavend:! :ja

Mr MvD zei:
Welkom Fred.
Een DAP900, beter kan je niet beginnen volgens mij.
Ik zou nog minimaal wel een kleisetje aanschaffen,
alsmede een wax om je uiteindelijke resultaat te beschermen.
Pads en doeken heb je ook nooit genoeg.
Voor de rest kan je het zo gek maken als je zelf wilt.
Veel plezier en succes, en pas op, het is verslavend:! :ja

Had ik nog vergeten te vertellen, ik heb een kleisetje van Riwax, en de Riwax Titan Wax als afsluiting :-"

Welkom!

Ik kan je verzekeren dat het poetsen echt leuk is hoor:ja En ja ook dat het verslavend is:schaam

Veel plezier hier en met het poetsen.

Gr. Marijn