• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe polijstpads DAP900

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
34
Ik heb nu een tijdje een dap900 powerpack. Dus met de polijst middelen en de polijst pads.

nu zijn alle pads in de wasmachine geweest, en alleen de zwarte herken ik nog. Dom van mij om die groene monello doeken erbij in te doen. Maar goed, nu ben ik dus op zoek naar nieuwe polijst pads.

wat zijn goede? En welke raden jullie mij aan? Gewoon dezelfde als die gene die ik had? Of meer inde richting van een wafel pad? Ik heb er nog niet zo heel veel verstand van, van daar mijn vraag.

bedankt alvas!
 
Hey hallo,

Zoals Zluytr aangeeft, zullen de Monello Foam pads nog gewoon hun ding doen. Dat de kleur is veranderd, komt inderdaad van de Monello Peluche Verde doeken (groene). Mijn vriendin heeft mijn splinternieuwe Monello doeken in de was gedaan, samen met de eveneens splinternieuwe Monello droogdoeken. Die zijn nu dus ook wit met een sierlijk groen laagje, haha! Maar... Werken nog zoals het hoort.

Mocht je alsnog nieuwe pads willen, dan zou het om andere redenen moeten zijn; De pads zijn behoorlijk versleten/geïmplodeerd, je huidige foam pads geven niet genoeg correctie, de werking van de pads bevalt je niet, etc.

Als dit het geval is, zijn er genoeg topics over verschillende pads en compounds en de combinatie hiervan.



Greetz
 
Als het probleem is dat je niet meer weet welke kleur een pad origineel had: dat kun je ook voelen. Knijp er in, of probeer een pad maar eens plat te drukken, dan zul je voelen dat de zwarte pad (samen met rood) de zachtste is, wit een stapje harder enz.
 
Ik kom er nog wel uit inderdaad, maar ik zoek er 1 met iets meer correctie vermogen. Wellicht te samen met een beter polijstmiddel. De krasjes worden wel minder, maar ze zijn er nog. Terwijl ik altijd afbouw met de monello serie. Dus ik begin zwaar, en eventueel 2 hits, en dan lager. En uiteindelijk finishen met de finish. Ik blijf het proberen. Bedankt voor alle reacties.
 
Dan zou ik eens kijken voor een MF cutting pad of een Scholl zwart/witte spiderpad icm Scholl S3 bv.