• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Qashqai

Amber

Detailing addict
5 mei 2015
8
50
63
Ik rijd sinds 8 maanden in een witte Nissan Qashqai na jaren lang een volkswagen Golf te hebben gereden. De Nissan bevalt zo goed (lekker hoog en ruim) dat ik er spijt van heb dat ik niet direct een automaat gekocht heb. Dat was met de automatenactie van Nissan gelukkig goed te herstellen. Ik heb een nieuwe Qashqai besteld die begin juli geleverd wordt. Het is ook een witte, maar dan pearl white, een metallic lak. Als de auto geleverd wordt wil ik graag de lak direct goed beschermen en heb ik wax-oyl of diamond brite overwogen. Bij het googelen op deze namen kwam ik op dit forum terecht en ging er een wereld voor me open. Ik had nog nooit van kleien of van het twee-emmer systeem gehoord, om nog maar te zwijgen over de rest van alle nieuwe termen die ik hier tegen kom. Het antwoord op mijn vraag over wax oyl of diamond brite heb ik inmiddels ook gevonden: geen van beiden is een goede oplossing. Maar wat dan wel. Het door een professionele poetser wel goed laten doen of zelf aan de slag. Ik neig nu naar dat laatste, maar poetsen is nog niet echt mijn hobby. Ik heb de afgelopen dagen al heel veel op het forum gelezen, maar heb ook nog wel een aantal vragen. Ik zal alle info eerst eens voor mezelf op een rijtje zetten en laten bezinken en de overige vragen dan hier op het forum in de juiste groep stellen. Ik denk er over om een dap 900 v3 te kopen en bijbehorende poetsspullen. Wellicht gaat het poetsen dan toch nog een leuke bezigheid worden.
 
Welkom op het forum! Leuk dat je enthousiast word van het lezen. Aangezien je aangeeft dat je geen poetser bent; wellicht een optie om de nieuwe auto samen met een mede detailer van dit forum aan te pakken, dienende als basis. Gedurende de detail leer je een hoop en kan je zelf de auto bijhouden incl het bestellen van de juiste producten. ;)

Sterkte met het wachten op je nieuwe auto.
 
Welkom op het forum en alvast nog veel meer leesplezier gewenst! Ik ben het eens met Chris van S. Zoek een mede detailer hier op het forum en ga de auto samen behandelen. Zo kan je een ook voor jezelf een lijstje maken wat je allemaal zou willen aanschaffen of je Quasqai bij te houden. Als je voor een langdurige bescherming wilt gaan kun je een kijken voor een Gyeon Mohs coating. Laat de Wax-oyl voor wat het is, die werken nog steeds het best als ze in de verpakking blijven zitten;). Veel succes!
 
Hoi welkom..

als je aangeeft waar je ongeveer woont heb je een grote kans dat je bij iemand in de buurt woont die je met liefde even helpt... En ook wat tips en tricks geeft ;)

maar de kleur is white pearl... En het is een metallic lak? Je zou zeggen dat het dan een parelmoer lak is ;)

voor het geld wat dealers vragen om een wax aan te brengen kan je al wat mooie beginners spullen kopen :)
 
Hoi Amber,
Ik kan niet anders zeggen dan de voorgaande forumleden. Geef aan waar je woont en maak een deal met een forumlid in de buurt om je auto samen aan te pakken.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je hier veel van leert en dat je ook makkelijk een keuze kunt gaan maken of je zelf beperkt of uitgebreid verder gaat. Zelf heb ik een aantal
op weg geholpen, wat ik als zeer leuk heb ondervinden, en heb er ook een aantal hele leuke en fijne contacten aan overgehouden.
Veel succes met de te maken keuzes.
Groet,
Jan
 
Een in mijn ogen mooie en goede auto gekocht Amber, stom toevallig rijd ik zelf in een nog geen jaar oude Honda Insight Hybride na bijna 50 jaar Ford te hebben gereden ook in dezelfde kleur als jij nu heb, ook pearl white metallic, idd is dit parelmoerwit, ik heb mijn auto vorig jaar direct na de koop met wat spullen van carclean behandeld, na een paar maanden gekleid met Mequiars kleikit, daarna gepolisht en als finisching touch in de was gezet met Collinite 845 vaste was in 2 dunne lagen met 24 uur droogtijd tussen de 2 lagen in. Nu 6 maanden later loopt het water na het wassen met bathe shampoo er nog steeds direct af zonder vast zittend vuil en hoef ik haast niet te drogen, om goed af te drogen gebruik ik een droogdoek en om te wassen een washandschoen van Mequairs met 2 emmers water en een tuinslang om af te spoelen voor en na het wassen.
 
Dank voor jullie leuke welkomstreacties. Ik heb mijn profiel ingevuld, zodat iedereen kan zien dat ik in Almere Buiten woon. Mijn naam is Maurice, maar die was al bezet als accountnaam, dus ik heb de naam van mijn golden retriever even gebruikt voor dit forum. Het zou fijn zijn om in de buurt contact te kunnen leggen met een van de forumleden die me wat verder kan adviseren en op weg kan helpen.