• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Qashqai

Amber

Detailing addict
5 mei 2015
8
50
63
Ik rijd sinds 8 maanden in een witte Nissan Qashqai na jaren lang een volkswagen Golf te hebben gereden. De Nissan bevalt zo goed (lekker hoog en ruim) dat ik er spijt van heb dat ik niet direct een automaat gekocht heb. Dat was met de automatenactie van Nissan gelukkig goed te herstellen. Ik heb een nieuwe Qashqai besteld die begin juli geleverd wordt. Het is ook een witte, maar dan pearl white, een metallic lak. Als de auto geleverd wordt wil ik graag de lak direct goed beschermen en heb ik wax-oyl of diamond brite overwogen. Bij het googelen op deze namen kwam ik op dit forum terecht en ging er een wereld voor me open. Ik had nog nooit van kleien of van het twee-emmer systeem gehoord, om nog maar te zwijgen over de rest van alle nieuwe termen die ik hier tegen kom. Het antwoord op mijn vraag over wax oyl of diamond brite heb ik inmiddels ook gevonden: geen van beiden is een goede oplossing. Maar wat dan wel. Het door een professionele poetser wel goed laten doen of zelf aan de slag. Ik neig nu naar dat laatste, maar poetsen is nog niet echt mijn hobby. Ik heb de afgelopen dagen al heel veel op het forum gelezen, maar heb ook nog wel een aantal vragen. Ik zal alle info eerst eens voor mezelf op een rijtje zetten en laten bezinken en de overige vragen dan hier op het forum in de juiste groep stellen. Ik denk er ove