Afgelopen woensdag was het dan zover. Mijn nieuwe Seat Exeo ST kon worden opgehaald bij de dealer. Ik had afgesproken dat de dealer niets aan de auto zou doen van binnen en buiten. Na de nodige schoonmaak acties te hebben gedaan bij de dealer (wat is dat Citrus tar & glue remover fantastisch spul!) kon ik concluderen dat de lak in perfecte staat verkeert. Ik heb niet een defect kunnen ontdekken (o.a. geinspecteerd met LED lamp).
Vervolgens de auto tot aan het weekend in de garage gezet (niet mee gereden) en tijdens het weekend aan de slag gegaan.
WASSEN
-Auto wassen (2-emmer systeem) met Born to be Mild:
Mothers - Genuine Lambswool Wash Mitt voor de bovenhelft
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt voor de onderste helft
Oude MF washmit voor de velgen
-Auto afspoelen
-Auto drogen met Delirium
-Kiertjes drogen met Blaster Sidekick
IRON X
- Hier had ik bij de dealer al de hele auto inclusief velgen mee ingespoten. Kwam overigens niks tot zeer weinig vanaf.
RAMEN (buitenzijde)
-Kleien met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System en eventueel spray en wipe.
-Afnemen met IPA
-Rain-X aangebracht
VELGEN
-Gewassen met Valma Wash en Shine en Mother's Fender Well Brush (ideaal ding!)
-In de Wheel Wax gezet
-Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel
LAK
- Gehele auto in de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer gezet met een rode applicator pad, daarna afgenomen met MF doek
- Gehele auto in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet met een rode applicator pad, daarna afgenomen met MF doek
KOPLAMPEN
- In de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet en afgenomen met MF doek
INTERIEUR (was eigenlijk heel netjes dus niet zo veel aan gedaan)
- PB Spray & Wipe dashboard en deursponningen afgenomen
- Verder vloer gestofzuigd en vloermatten geplaatst
- Binnenramen gereinigd met Autoglym Fast Glass
Een van de mooiste foto's met reflectie vind ik persoonlijk.
Al met al ben ik er zeker 2 dagen druk mee geweest maar het resultaat mag er zijn
Vervolgens de auto tot aan het weekend in de garage gezet (niet mee gereden) en tijdens het weekend aan de slag gegaan.
WASSEN
-Auto wassen (2-emmer systeem) met Born to be Mild:
Mothers - Genuine Lambswool Wash Mitt voor de bovenhelft
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt voor de onderste helft
Oude MF washmit voor de velgen
-Auto afspoelen
-Auto drogen met Delirium
-Kiertjes drogen met Blaster Sidekick
IRON X
- Hier had ik bij de dealer al de hele auto inclusief velgen mee ingespoten. Kwam overigens niks tot zeer weinig vanaf.
RAMEN (buitenzijde)
-Kleien met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System en eventueel spray en wipe.
-Afnemen met IPA
-Rain-X aangebracht
VELGEN
-Gewassen met Valma Wash en Shine en Mother's Fender Well Brush (ideaal ding!)
-In de Wheel Wax gezet
-Banden behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel
LAK
- Gehele auto in de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer gezet met een rode applicator pad, daarna afgenomen met MF doek
- Gehele auto in de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet met een rode applicator pad, daarna afgenomen met MF doek
KOPLAMPEN
- In de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gezet en afgenomen met MF doek
INTERIEUR (was eigenlijk heel netjes dus niet zo veel aan gedaan)
- PB Spray & Wipe dashboard en deursponningen afgenomen
- Verder vloer gestofzuigd en vloermatten geplaatst
- Binnenramen gereinigd met Autoglym Fast Glass
Een van de mooiste foto's met reflectie vind ik persoonlijk.
Al met al ben ik er zeker 2 dagen druk mee geweest maar het resultaat mag er zijn