• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe shampoo wash + wax

volvopilot

Detailing chief
7 mrt 2018
79
75
29
ik ben bijna door mijn meguiers ultimate wash and wax heen. Op zich heb ik deze met plezier gebruikt en was ik hier best tevreden over. Ik heb alleen geen echt vergelijkingsmateriaal want buiten dit product om heb ik niets anders gebruikt als shampoo. Nu wil ik graag wel een echte wash + wax omdat ik niet wekelijks mijn auto was en al helemaal niet regelmatig de auto in de wax zet (collonite 845).

Born to be mild kwam veel langs, maar deze boost niet de wax zover ik weet.

Nu kwam ik zelf tot het volgende lijstje:
  • mothers california gold wash + wax
  • meguiers ultimate wash and wax (die ik al heb)
  • meguiers gold class wash
  • poorboys super slick and wax

Ik hoor graag wat ervaringen van jullie. Op dit moment neig ik richting de Mothers gezien de prijs/kwaliteit verhouding van het product. Hoe verhoud dit tegen de ultimate wash and wax?

Of is wellicht born to be mild wel een optie icm collonite 845? de stand tijd is volgens mij best wel lang van de wax.
 
De Born to be Mild is een gewone shampoo zonder enige toevoegingen. Dit zou dus betekenen dat je zelf nog een wax laag (of andere beschermlaag) zal moeten aanbrengen. Zoals je al aangeeft, wax je de auto niet regelmatig. Maar wat je zou kunnen doen is de waxlaag zo nu en dan een boost geven met een spray-on/off product. Binnen een kwartier zou je een hele auto kunnen doen, dus lekker snel! :) Hierbij zou je kunnen denken aan producten als Gyeon Wetcoat, Monello Acquafobia, etc. Genoeg keuze in ieder geval!

Persoonlijk was ik een auto het liefst met een neutrale shampoo (op dit moment DJ Born to be Mild of Nanolex Pure Shampoo)! Ik heb meestal wel de tijd om de auto te voorzien van een waxlaag, die ik dan (als ik echt geen tijd heb) boost met Gyeon Wetcoat.

Succes! Lawrence
 
Als je geen hd-reiniger hebt dan kun je ook nog kiezen voor een reguliere shampoo (zoals btbm) en bijvoorbeeld sonax BSD of gyeon bathe+ (
op deze manier aanbrengen na het wassen). Shampoo's met ingebouwde was bieden vaak namelijk redelijk weinig bescherming en werken naar mijn mening ook minder prettig dan een gewone shampoo.
 
Poorboys Slick & Wax, vind ik persoonlijk een hele prettige shampoo met wax, de andere shampoo's uit je lijstje heb ik geen ervaring mee. Op dit moment gebruik ik de PB, en boost ik de DJ supernatural hybrid wax mee die ik afgelopen zomer heb aangebracht (door tijdgebrek is de geplande najaarsdetail niet gebeurd).

Aquafobia werkt wel waanzinnig, maar de standtijd daarvan vind ik toch vrij kort. Bathe+ zou ik zeker niet aanraden voor gebruik als shampoo: als je dat doet krijg je al snel lichte en donkere vlekken door de + van de Bathe+. Als je de Bathe+ na het wassen aanbrengt met een washmitt is dat nauwelijks minder werk dan gewoon een waxlaag aanbrengen, dus eigenlijk niet wat je wilt/zoekt.
 
uiteindelijk toch maar een grote verpakking ultimate wash and wax gekocht van meguiars omdat ik opzich redelijke ervaringen hier mee heb.

Nu vroeg ik me af wat nou de beste manier is om een auto te drogen na een wash + wax. met droogdoeken lijkt het soms wat vlekkerig te worden. Volgens mij is dit het resultaat van wat zeepresten of wax resten.

ik gebruik een HD om af te spoelen (40 graden nozzle) en goede droogdoeken.
 
Gebruik eens een Detailspray tijdens het drogen. Spuit het paneel dat je wilt afnemen in met Detailspray, en droog het paneel. Als het goed is krijg je dan geen last van vlekken. Ik raad je de Spray & Wipe van Poorboy's aan! :)
 
top dankje. Die heb ik toevallig staan (voor clay lube). Volgende keer ga ik dat eens proberen.