In august komt er een nieuwe auto van de zaak. Eerder dan gepland omdat ik mijn huidige auto "total loss" heb gereden:
Omdat een andere collega net zijn Ampera-E binnen had gekregen kon ik verder in zijn Golf GTE waarvan de lease tot eind agusust liep. Deze GTE is gelijk een leuk project voor de komende weken/maanden want eigenlijk zijn weinig collega's zuinig op hun lease auto. Ik heb geen before foto's helaas maar de clay zat vol verontreiniging dus dat zegt genoeg. Vervolgens vielen de vele krassen op. Met name op het dak. en achterste zijpanelen en tankdop. De zijkanten heb ik tot nu toe aangepakt. het dak nog niet. Het voorlopige resultaat is als volgt:
Vergane uitlaat sierstukken. Een tweede ronde is nog nodig om de onderkant beter te krijgen.
Tankdop is weer kras vrij:
Algemene indruk:
(Je ziet de achterpanelen duidelijk meer reflectie hebben dan de deuren)
Het volgende project is het dak. Ik heb er nog geen foto's van maar het is 1 grote krassen partij. Zeer waarschijnlijk door de laad kabel die hij over het dak liet lopen als hij aan de paal stond. Momenteel werk ik met een DAP900 en een Monello woolpad met Veloce voor de grove correcties en werk het af met de oranje pad met mezzo. Over de glans ben ik tevreden al denk ik dat een 3e stage nog meer shine gaat geven. Wellicht doet ik dat op het einde. Wel vind ik het corrigeren lang duren vanwege de knetter harde lak. Ik denk er aan om over te stappen op Scholl S3 of S20 om wat sneller resultaat te boeken.
Zoals ik al zei heb ik deze auto tot august en mocht ik opzoek naar een nieuwe bolide. Omdat ik ook een jaartje ouder word (bijna 30) Word het tijd voor wat ruimers en wat minder sportiefs. Wat betreft sportief optrekken kan ik beter aan een motorrijbewijs beginnen. Mijn budget is niet bijzonder ruim alleen omdat ik een binnendienst functie heb. daarnaast moet het ook een auto van de VAG zijn en VAG is duur. Ik wilde een SUV maar dat werd al snel te duur, dus ben ik uitgekomen bij de Skoda Kamiq. Ik vond de t-cross te hoekerig/saai en de arona echt niet zo mooi met alle zwarte trim rondom. Zelfs bij deze auto moet ik nog wel een flinke eigen bijdrage betalen want ik heb bijna alle opties aangevinkt (can't help myself
).
En dit is hem dan geworden:
Ik heb de standaard velgen aangehouden omdat ik geen zin heb om ook nog eigen bijdrage te betalen over de velgen. Ik ga mijn eigen set kopen en die heb ik ook al uitgezocht, de Forzza Ultra's (met een andere set banden (Dunlop sportmaxx ), ik heb het niet zo op conti's):
Uiteraard gaan deze bij binnenkomst in de Geyon Rim. Ik las hier en daar dat mat zwart een gewaagd kleurtje is om schoon te houden. Polijsten zou ook niet mogelijk zijn want dan zouden ze gaan glimmen... lijkt mij. Dus goed in de coating houden en dan zit ik safe. Toen ik de sportline uitvoering van de Kodiaq zag rijden was ik ook gelijk geïnspireerd om een chrome delete uit te voeren en de spiegel kappen ook zwart te laten wrappen. Het gehele geheel zou er dan met behulp van Photoshop er zou uit komen te zien:
Dit moet ook mijn eerste auto worden die de coating in gaat. Ik twijfel nog tussen CanCoat of Geyeon One. Beide beginner coatings maar het verschil vind ik nog een beetje onduidelijk. Dus benieuwd naar jullie ervaringen...
Omdat een andere collega net zijn Ampera-E binnen had gekregen kon ik verder in zijn Golf GTE waarvan de lease tot eind agusust liep. Deze GTE is gelijk een leuk project voor de komende weken/maanden want eigenlijk zijn weinig collega's zuinig op hun lease auto. Ik heb geen before foto's helaas maar de clay zat vol verontreiniging dus dat zegt genoeg. Vervolgens vielen de vele krassen op. Met name op het dak. en achterste zijpanelen en tankdop. De zijkanten heb ik tot nu toe aangepakt. het dak nog niet. Het voorlopige resultaat is als volgt:
Vergane uitlaat sierstukken. Een tweede ronde is nog nodig om de onderkant beter te krijgen.
Tankdop is weer kras vrij:
Algemene indruk:
(Je ziet de achterpanelen duidelijk meer reflectie hebben dan de deuren)
Het volgende project is het dak. Ik heb er nog geen foto's van maar het is 1 grote krassen partij. Zeer waarschijnlijk door de laad kabel die hij over het dak liet lopen als hij aan de paal stond. Momenteel werk ik met een DAP900 en een Monello woolpad met Veloce voor de grove correcties en werk het af met de oranje pad met mezzo. Over de glans ben ik tevreden al denk ik dat een 3e stage nog meer shine gaat geven. Wellicht doet ik dat op het einde. Wel vind ik het corrigeren lang duren vanwege de knetter harde lak. Ik denk er aan om over te stappen op Scholl S3 of S20 om wat sneller resultaat te boeken.
Zoals ik al zei heb ik deze auto tot august en mocht ik opzoek naar een nieuwe bolide. Omdat ik ook een jaartje ouder word (bijna 30) Word het tijd voor wat ruimers en wat minder sportiefs. Wat betreft sportief optrekken kan ik beter aan een motorrijbewijs beginnen. Mijn budget is niet bijzonder ruim alleen omdat ik een binnendienst functie heb. daarnaast moet het ook een auto van de VAG zijn en VAG is duur. Ik wilde een SUV maar dat werd al snel te duur, dus ben ik uitgekomen bij de Skoda Kamiq. Ik vond de t-cross te hoekerig/saai en de arona echt niet zo mooi met alle zwarte trim rondom. Zelfs bij deze auto moet ik nog wel een flinke eigen bijdrage betalen want ik heb bijna alle opties aangevinkt (can't help myself
En dit is hem dan geworden:
Ik heb de standaard velgen aangehouden omdat ik geen zin heb om ook nog eigen bijdrage te betalen over de velgen. Ik ga mijn eigen set kopen en die heb ik ook al uitgezocht, de Forzza Ultra's (met een andere set banden (Dunlop sportmaxx ), ik heb het niet zo op conti's):
Uiteraard gaan deze bij binnenkomst in de Geyon Rim. Ik las hier en daar dat mat zwart een gewaagd kleurtje is om schoon te houden. Polijsten zou ook niet mogelijk zijn want dan zouden ze gaan glimmen... lijkt mij. Dus goed in de coating houden en dan zit ik safe. Toen ik de sportline uitvoering van de Kodiaq zag rijden was ik ook gelijk geïnspireerd om een chrome delete uit te voeren en de spiegel kappen ook zwart te laten wrappen. Het gehele geheel zou er dan met behulp van Photoshop er zou uit komen te zien:
Dit moet ook mijn eerste auto worden die de coating in gaat. Ik twijfel nog tussen CanCoat of Geyeon One. Beide beginner coatings maar het verschil vind ik nog een beetje onduidelijk. Dus benieuwd naar jullie ervaringen...