• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Skoda Kamiq Sport Business en tijdelijke Golf GTE

Pruttelaar

Detailing addict
9 apr 2019
38
55
In august komt er een nieuwe auto van de zaak. Eerder dan gepland omdat ik mijn huidige auto "total loss" heb gereden:

IMG_6792.jpg


Omdat een andere collega net zijn Ampera-E binnen had gekregen kon ik verder in zijn Golf GTE waarvan de lease tot eind agusust liep. Deze GTE is gelijk een leuk project voor de komende weken/maanden want eigenlijk zijn weinig collega's zuinig op hun lease auto. Ik heb geen before foto's helaas maar de clay zat vol verontreiniging dus dat zegt genoeg. Vervolgens vielen de vele krassen op. Met name op het dak. en achterste zijpanelen en tankdop. De zijkanten heb ik tot nu toe aangepakt. het dak nog niet. Het voorlopige resultaat is als volgt:

Vergane uitlaat sierstukken. Een tweede ronde is nog nodig om de onderkant beter te krijgen.
IMG_6872.jpg
IMG_6874.jpg


Tankdop is weer kras vrij:
IMG_7119.jpg


Algemene indruk:
IMG_7123.jpg

(Je ziet de achterpanelen duidelijk meer reflectie hebben dan de deuren)

Het volgende project is het dak. Ik heb er nog geen foto's van maar het is 1 grote krassen partij. Zeer waarschijnlijk door de laad kabel die hij over het dak liet lopen als hij aan de paal stond. Momenteel werk ik met een DAP900 en een Monello woolpad met Veloce voor de grove correcties en werk het af met de oranje pad met mezzo. Over de glans ben ik tevreden al denk ik dat een 3e stage nog meer shine gaat geven. Wellicht doet ik dat op het einde. Wel vind ik het corrigeren lang duren vanwege de knetter harde lak. Ik denk er aan om over te stappen op Scholl S3 of S20 om wat sneller resultaat te boeken.

Zoals ik al zei heb ik deze auto tot august en mocht ik opzoek naar een nieuwe bolide. Omdat ik ook een jaartje ouder word (bijna 30) Word het tijd voor wat ruimers en wat minder sportiefs. Wat betreft sportief optrekken kan ik beter aan een motorrijbewijs beginnen. Mijn budget is niet bijzonder ruim alleen omdat ik een binnendienst functie heb. daarnaast moet het ook een auto van de VAG zijn en VAG is duur. Ik wilde een SUV maar dat werd al snel te duur, dus ben ik uitgekomen bij de Skoda Kamiq. Ik vond de t-cross te hoekerig/saai en de arona echt niet zo mooi met alle zwarte trim rondom. Zelfs bij deze auto moet ik nog wel een flinke eigen bijdrage betalen want ik heb bijna alle opties aangevinkt (can't help myself :innocent:).

En dit is hem dan geworden:
1590157646229.png


Ik heb de standaard velgen aangehouden omdat ik geen zin heb om ook nog eigen bijdrage te betalen over de velgen. Ik ga mijn eigen set kopen en die heb ik ook al uitgezocht, de Forzza Ultra's (met een andere set banden (Dunlop sportmaxx ), ik heb het niet zo op conti's):


forzza_ultra_20inch_10j_ya5619_satin_black.png


Uiteraard gaan deze bij binnenkomst in de Geyon Rim. Ik las hier en daar dat mat zwart een gewaagd kleurtje is om schoon te houden. Polijsten zou ook niet mogelijk zijn want dan zouden ze gaan glimmen... lijkt mij. Dus goed in de coating houden en dan zit ik safe. Toen ik de sportline uitvoering van de Kodiaq zag rijden was ik ook gelijk geïnspireerd om een chrome delete uit te voeren en de spiegel kappen ook zwart te laten wrappen. Het gehele geheel zou er dan met behulp van Photoshop er zou uit komen te zien:
kamiq.jpg


Dit moet ook mijn eerste auto worden die de coating in gaat. Ik twijfel nog tussen CanCoat of Geyeon One. Beide beginner coatings maar het verschil vind ik nog een beetje onduidelijk. Dus benieuwd naar jullie ervaringen...
 
Mooie auto die Skoda Kamiq, daar zal je nog een hoop plezier aan beleven! Met de chrome delete en de nieuwe velgen wordt hij wat sportiever en valt hij ook wat meer op. Het geeft hem net wat extra’s in combinatie met de kleur. De GTE is tot die tijd ook geen onplezierige vervanging :)
 
  • Leuk
Reactions: Pruttelaar
Mooie wagen! Voor wat betreft de velgen, denk ik dat je deze beter in een matte coating kan zetten. Anders ben je dat matte effect kwijt.

Voor de wagen kan je niet missen met Cancoat of One. Beide zijn makkelijk aan te brengen en af te nemen. One zou iets betere standtijd hebben. Het is maar net wat je wil.
 
  • Leuk
Reactions: Pruttelaar
Waarom heb je besloten de GTE strak te maken als hij eerdaags ingeleverd wordt? Heb je tijd over :p

Ziet er overigens knap uit allemaal!
 
  • Leuk
Reactions: Pruttelaar
Mooie wagen! Voor wat betreft de velgen, denk ik dat je deze beter in een matte coating kan zetten. Anders ben je dat matte effect kwijt.

Ik zie meerdere mensen het opbrengen op matte velgen. Ook bij de omschrijving staat dat het geschikt is voor velgen met een poedercoat.

Voorbeeld:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Poedercoat is niet persé mat hoor. Ik zou op matte lak/poedercoat alleen daarvoor bestemde matte coating gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Poedercoat velgen worden toch sowieso in een afwerklaag gezet? Deze laag zou dan mat/zijdeglans/hoogglans zijn waar Rim op kan hechten?

Ik weet hier het fijne niet van, dus dit is eigenlijk ook meteen een vraag. :p
 
  • Leuk
Reactions: Pruttelaar
Aha ik dacht poedercoating altijd mat was maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Betreft Rim... ik lees toch hier een daar op het forum dat mensen dit op een mat zwarte velg smeren zonder dat het matte effect te niet te doen... Ik ga de gok wagen. Ik maak veel kilometers en wil goede bescherming.
 
Ik poedercoat zelf ook onderdelen en regelmatig komen er leuke projecten voorbij met speciale kleuren ipv alles moet zwart :)