• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen behandelen

SanderBakker

Detailing chief
8 dec 2014
143
75
31
Hallo,
Zojuist heb ik een gloednieuwe set OZ Ultraleggera gekocht met Pirelli banden eromheen. Ik ben van plan om de velgen, die antraciet zijn, in 3 lagen Poorboys Wheel Sealant te zetten. De banden wil ik behandelen met Gyeon Tire. Is het raadzaam de banden nog te reinigen van re voren? Ze zijn we namelijk nu nog mooi zwart, is het nodig om ze alsof te reinigen met apc?

Banden reinigen met APC is beter als niets, maar zoals je in mijn recente topic over Tuf Shine Tire Cleaner kan lezen, kwam er na 5-7x schrobben met APC+D en de Hogedruk er bij het 3x schrobben met de Tuf Shine nog steeds vieze bruine meuk van mijn band.

Nadat er alleen nog maar wit schuim af kwam heb ik de band afgespoeld zodat er geen product achterbleef en 1 laag Gyeon Tire op gezet. Dit was echter binnen een week met wat regen al weer van af. (Inmiddels weet ik dat ik de banden moet verwarmen na elke applicatie, en dus ook meerdere lagen moet doen)

Op de Arosa die ik recent gedetailed heb, lagen ook nieuwe banden. Ook hier kwam er nog meuk uit. De Gyeon Tire, in 2 lagen, leek nu al veel langer te blijven zitten.

Tip van Droge Kip; Schaf de Tire Cleaner aan. I-DE-AAL.

Hoezo zet je je velgen niet in de Gyeon Rim? Werkt vele malen beter dan de Wheel sealent van Poorboy's en heeft een veel langere standtijd......
Voor wat betreft de bande​n; inderdaad goed met APC 1:4 oid reinigen voordat je de dressing er op zet.

Ik sluit me aan bij Quantoxx. Met APC kan je schrobben wat je wilt, maar dan zal je wel even bezig zijn en zijn je banden nog niet schoon. Zelfs met Meguiar's APC 1:1 of puur en meerdere malen inspuiten en borstelen weet de reiniger van Tuf Shine nog veeel meer vuil los te maken, zelfs zonder borstelen. Het is wel een tikkie duurder, en als je de banden toch elke week een nieuwe laag Gyeon Tire geeft dan zou ik gewoon gaan voor APC.

Ik vind niet alleen dat de werking beter is, het kost ook gewoon vele malen minder tijd om tot een degelijk schone band te komen.

APC; Meer borstelen, meer tijd.
Tuf; Minder borstelen, minder tijd, beter resultaat.

Het is dan maar net wat je momenteel al in huis hebt of bij de hand. APC blijft een goede manier, maar de ''betere'' manier blijf ik Tuf vinden.
Maar heb je al 9000 liter APC in huis en geen flessie Tuf, dan werkt APC ook prima.

Greetz

Vergeet niet dat veel van wat bij het schoonmaken uit de band komt, daar eigenlijk IN hoort omdat het onderdeel uitmaakt van de bestanddelen van rubber

Jazeker!
Daarom moet je ook echt niet elke maand met degreaser/apc/tuff shine cleaner aan de slag.
Rubber van de band droogt dan eerder uit en kan scheurtjes vertonen...

• Leuk
Reacties: Jansen en RedCat
Bedankt voor de reacties! Ik ga toch voor de wheelsealant van poorboys want deze heb ik staan en heb er goeie ervaring mee op de vorige velgen. En gyeon rim is een stuk duurder en ik hou de velgen toch goed bij. Ga binnenkort de velgen voor ze er onder komen behandelen. Ik hou jullie up to date! Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk