• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen coaten. Direct aanbrengen? Of nog voorbehandelen?

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
26
55
Ik heb nieuwe velgen gekocht en wil die voor gebruik graag coaten. Moet je die nog voorbehandelen, anders dan bij gebruikte velgen? Want bij gebruikte velgen maak je ze schoon en reinig je ze eventueel met een prep. Maar zit er af-fabriek misschien al iets op dat moet worden verwijderd? Ik wil namelijk voorkomen dat ik een coating aanbreng die er in no-time weer af is.

En raad je aan om de velgen vóór montage van de banden te coaten?
 
Ik zou de de banden eerst laten monteren en dan de velgen goed ontvetten en dan pas de coating aanbrengen. En misschien het velgbed wat vaak dun of bijna niet gespoten is eventueel nog te polijsten.
 
Je kunt ze ook met Professional Polish reinigen, daarna reinig ik ze 2 keer met Prep om zeker te weten dat ze helemaal schoon zijn en dan de coating erop;
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hier recent ook nieuwe velgen aangeschaft, velgen zagen er erg schoon uit en heb even met de hand gepolijst, ontvet en toen in de Gyeon Rim gezet! Zeker de moeite waard