• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen en banden

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
33
Binnenkort komt er een set nieuwe zomervelgen onder mijn Ibiza.
Deze wil ik graag in de Gyeon Rim zetten, de banden gaan in de Gyeon Tire.
Wat raden jullie aan?
- Banden en velgen los van elkaar bestellen en behandelen, daarna laten monteren.
- Banden en velgen gemonteerd bestellen en behandelen.

Dit in verband met eventueel de verwerking van de Gyeon Rim wanneer er al plaklood op de velg zit.
 
Hey Nick,

Recent heb ik een set velgen compleet onder handen genomen. Hierbij zaten de banden nog om de velgen. Deze velgen kwamen zó van de auto af, waren dus nog in gebruik. Ik heb sommige plakloodjes eraf getrokken omdat deze al slecht werden, andere kreeg ik simpelweg niet eens los zonder buitensporig geweld. Uiteindelijk heb ik de velgen gewoon met loodjes in de coating gezet.

Later zijn de voorbanden vervangen voor nieuwe en hierbij is er schade ontstaan. Coating weg, blanke lak weg, verf weg..

Ik zou dus de banden lekker op de velg laten zetten. Ik weet niet of de velgenboer ze al voor je balanceert, maar anders de garage. De boel lekker in de Rim en Tire zetten, en klaar.

Mocht je door wat voor reden dan ook ná je Rim-behandeling nog loodjes moeten laten plakken, let er dan op dat er niet zo'n sterke ontvetter word gebruikt. Denk niet dat je coating dat leuk gaat vinden.


Greetz
 
Alles in elkaar laten draaien. Incl balanceren en alles mee coaten.

De garage oid hoeft dan ook niet meer aan je velgen en banden te komen en kan jij ze dus met een gerust hart afwerken.
 
Zelf gebruik ik nu nog Poorboys Wheel Sealant op mijn Seat cupra bocanegra velgjes. Gaat ook lang mee. En werkt super!
Maar Gyeon Rim zal inderdaad beter zijn.
Gewoon eerst de boel laten monteren. En daarna zelf aan de slag gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Gewoon laten uitbalanceren en dan pas aan de slag.....je kan nog wel als extra stap met een nagelknipper alle "haartjes" van het rubber afknippen tot tegen de band....heb je nog minder rolweerstand en gelijk een lager brandstofverbruik .
Voor alle duidelijkheid : ik heb dit laatste bij mijn banden echt gedaan ...... uit schrik voor spetters door de bandendressing . :laughing:
 
Oke duidelijk, alles wordt compleet gemonteerd en gebalanceerd afgeleverd voordat ik aan de slag ga.
Mijn huidige (15" Seat Marsala) velgen worden regelmatig onderhouden met Gyeon WetCoat en de banden met Gyeon Tire, maar voor de nieuwe set wil ik toch een bescherming die het langere tijd uithoud.

Zijn er nog speciale punten waar ik op moet letten bij velgen met een deel zijde-glans en een deel matte afwerking?
Heb namelijk de volgende velgen op het oog:

Team Dynamics Le Mans (zijde glans oppervlak, matte afwerking tussen de spaken/velgenbed)
Le-Mans-AP_2262_600.webp

Dotz Shift Pinstripe Red
Dotz_Shift_pinstripe_red.webp

Dots Shift Shine
563_NL.webp

Alle velgen in de maat 17" en 7J of 7.5J
Banden worden 205/40/17
 
Tja, waar je op moet letten is uiteraard jouw eigen smaak qua velg. :P Mijn eigen ervaringen met velgen is dat gepolijste velgen of delen hiervan om meer bescherming vragen. Denk hierbij aan de blanke lak die niet al te lang zal blijven zitten omdat deze eigenlijk heel slecht kan hechten op gepolijste ondergronden. Het resultaat is na verloop van tijd; oxidatie... en dan ziet de velg er niet meer uit.

Mijn eigen velgen hebben dit ook en jammer genoeg wist ik niet dat bovenstaande aan de orde was. Als ik ooit andere velgen neem is de kans groot dat ik opnieuw velgen neem met gepolijste delen, maar vervolgens zou ik deze zeker weten in een coating zetten.


Greetz
 
@Quantoxx Bedankt voor de info, echter hebben geen van de bovenstaande velgen chroom en/of gepolijste delen.
Alleen de 1e bevat een deel wat mat is afgewerkt, zijn hier nog speciale behandelingen of voorbereidingen voor nodig om de coating goed te laten hechten naast de gebruikelijke stappen?
 
Hmmm.... Ik weet daar niet het fijne van. Als ik mijn eigen velgen ter vergelijking neem, zijn de binnenzijden van de spaken en het velgbed ook ''mat''. Althans, donkergrijs gespoten en weinig glans, maar wél een blanke lak eroverheen o.i.d. Ik denk dat het zoiets is?
 
Mijn vraag is:
Zijn er bij (gedeeltelijk) matte velgen speciale stappen die genomen moeten worden om de Gyeon Rim goed aan te brengen?

Dat mat gaat glimmen na polijsten had ik inderdaad al begrepen, echter zal ik het matte deel ten alle tijde afplakken wanneer er gepolijst gaat worden.
 
Dit heeft geen andere behandeling nodig. Echter wel voorbereiding. In de zin van, ga je polijsten dat gaat het matte glansen. Dit wil je niet neem ik aan bij matte velgen.

Deze man heeft ook 2 mate sets behandelt met Q2 Rim op mat zwarte wielen.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=313583

Je gaat niet polijsten, dus het enige wat dan nog nodig is; Ontvetten om de hechting te bevorderen. Dit kan met iets als Gyeon Prep.


Greetz