• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen hoe behandelen voor ze op de wagen te plaatsen

boup

Detailing addict
21 dec 2018
72
65
Hallokes

Binnen 14d mag ik mijn velgen gaan halen met een set winterbanden.:)
Nu zou ik graag weten wat ik best zou doen (welke producten,welke stappen) voor ik de velgen op mijn wagen ga plaatsen.

Velgen dat ik heb genomen zijn deze van Avus Racing AF15 Antracit.
Heb speciaal geen gepolijste delen genomen,omdat deze sneller weten van het zout enz.

Maar zou ze graag extra beschermen voor ik ze plaats op mijne nieuwen Bmw X4 :cool:

Alvast bedankt voor de tips

mvg boup
 

Bijlagen

  • Catalog_Category_imagestd_3_IMG_023.png
    Catalog_Category_imagestd_3_IMG_023.png
    871,5 KB · Weergaven: 178
Bij mij zit het er al een hele tijd op... maar voor het mooie zou ik elk jaar (bij gebruik het hele jaar door) een nieuw laagje aanbrengen. Als het alleen voor de winterwielen is, denk ik dat je best twee winters met een laag Rim kan doen (als je tenminste niet enorm veel kilometers rij). Je merkt het vanzelf als het minder wordt.
 
Dat product is dat voor 1x de vier velgen te behandelen,of kan je dat meermaals gebruiken?
Als ik het goed begrijp legt dat een harde film op de velgen.
Is dat nog te verwijderen achteraf?
En zie je dan een kleurverschil ofzo?
 
Met een flesje Gyeon Rim kan je makkelijk 4 velgen behandelen!

Er komt inderdaad een "harde laag" op de velgen te liggen. Het is te verwijderen, maar dan moet je de velgen polijsten.

Kleurverschil is op glimmende velgen niet echt te zien, wel wordt de glans iets "harder". Op matte velgen zie je wel iets kleurverschil.
 
Dat zou goed zijn kan ik mijn velgen van de zomerbanden en de velgen van de winterbanden behandelen met 1 potje :)
Gierige belgen bestaan ook ;)
Als ik het goed begrijp dit is het beste wat er is voor de velgen.
Hoe zie je dan eigenlijk wanneer ze terug moeten gedaan worden?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Eerst zal je merken dat de beading minder word, en later ga je merken dat het meer moeite gaat kosten onde velgen schoon te maken.

Als de velgen goed beschermd zijn heb je niks van chemicaliën nodig, wanneer dat wel het geval gaat worden weet je dat het tijd is voor een nieuwe laag.

Ik breng het altijd een weekje voor de winter/zomer wissel aan. Als je dit elke keer doet, zal de werking nooit ter wensen over laten.
 
@boup: Moest je nog niet overtuigd zijn... Mijn wintervelgen staan ook in de Rim. Fantastisch produkt. Ik raad je wel aan om je even goed in te lezen hoe je het aanbrengt en de voorbereiding doet om de Rim optimaal te laten werken. Laatste foto is als ze volledig gedaan waren. Mijn zomervelgen zet ik na de winter net voor de wissel ook in de Rim.

20181014_112423.jpg
20181014_092100.jpg
20181014_121704.jpg
 
Zou je dit soort velgen ook het beste in de Gyeon rim kunnen zetten?
Zijn eigelijk stalen velgen met een dop.
Banden gaan pas over paar maanden onder de auto maar zou ik de banden het beste nu in de Gyeon Tire kunnen zetten of pas als ze er onder zitten?Heb namelijk geen zin in zwarte handen.
Ben eigenlijk op zoek naar een andere banden dressing met meer een wetlook
 

Bijlagen

  • FC5A355D-F01E-4D28-B8BE-BEA27D00AA63.png
    FC5A355D-F01E-4D28-B8BE-BEA27D00AA63.png
    552,5 KB · Weergaven: 154
Dat soort doppen kan prima met Rim
Zelfs kunststoffen doppen werkt het prima op

Edit;
Stalen velg kan, moet je zelf bepalen of je de kosten er voor over hebt
Er zijn er die ze liever elk jaar opnieuw een laagje lak met de spuitbus geven
 
Laatst bewerkt:
En velgenbed van de stalen velg of is dat eigelijk zonde en beter gewoon met goede velgenreininger schoonmaken met de bandenwissel?
 
@boup: Moest je nog niet overtuigd zijn... Mijn wintervelgen staan ook in de Rim. Fantastisch produkt. Ik raad je wel aan om je even goed in te lezen hoe je het aanbrengt en de voorbereiding doet om de Rim optimaal te laten werken. Laatste foto is als ze volledig gedaan waren. Mijn zomervelgen zet ik na de winter net voor de wissel ook in de Rim.

Bekijk bijlage 113506Bekijk bijlage 113507Bekijk bijlage 113508
Mooi gedaan :)
Heb je die Bmw dingskes ook gedaan dan?
Ziet er in elk geval proper uit.
Mijn velgen zijn besteld met banden,komen half januari binnen.
Ik ga ze in elk geval ook behandelen met Rim.
Heb je ze eerst moeten ontvetten met een ander product?
Want anders bestel ik dat direct mee.

Kwam je toe met een potje voor de 4 velgen dan?
Moet zeggen heel mooi
 
Die naafdopjes heb ik ook in de Rim gezet.
Ontvetten heb ik gedaan met Gyeon Prep.

Voorbereiding is key.

Banden zijn proper gemaakt om te beginnen. Daarna velgen gewassen, ontijzerd, daarna met teerverwijderaar (Gyeon Tar) behandeld. Opnieuw gewassen. Daarna gekleid en opnieuw gewassen. Gedroogd en daarna zo goed mogelijk gepolijst. Ontvet en nachtje laten rusten. Volgende dag 2de keer ontvet en coating (Rim) aangebracht. Banden weerszijden 2 lagen Gyeon Q2.

Alle velgen 1 laagje en nog half potje over.

Hier een zéér goede tutorial.

https://forum.carclean.com/threads/gyeon-q-rim-wheel-coating-how-to-review-en-duurtest.13249/
 
Die naafdopjes heb ik ook in de Rim gezet.
Ontvetten heb ik gedaan met Gyeon Prep.

Voorbereiding is key.

Banden zijn proper gemaakt om te beginnen. Daarna velgen gewassen, ontijzerd, daarna met teerverwijderaar (Gyeon Tar) behandeld. Opnieuw gewassen. Daarna gekleid en opnieuw gewassen. Gedroogd en daarna zo goed mogelijk gepolijst. Ontvet en nachtje laten rusten. Volgende dag 2de keer ontvet en coating (Rim) aangebracht. Banden weerszijden 2 lagen Gyeon Q2.

Alle velgen 1 laagje en nog half potje over.

Hier een zéér goede tutorial.

https://forum.carclean.com/threads/gyeon-q-rim-wheel-coating-how-to-review-en-duurtest.13249/
Ja watte ge hebt er u werk aan gehad.
Zeker een weekske vrlof genomen daarvoor ;)
Moet ik dat ook allemaal doen,kleien enzo?
Mijn velgen zijn splinternieuw en ook nieuwe banden.
Ik dacht afwassen / ontvetten en dan Rim aanbrengen.
Maar wel mooi gedaan :)