• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen hoe behandelen voor ze op de wagen te plaatsen

Ook op nieuwe lak zal een lichte polish meer glans en optimale helderheid laten zien. Dat bescherm je weer met Rim.
 
Dus eerst de velgen behandelen met polish.
Ik heb nog een volle bus staan "Meguiar Ultimate Polish".
Maar moet ik achter de polish nog ontvetten dan?
Want dan is die polish er toch terug af.
Of die Rim achter de polish erop zetten?
 
De Meguiars Polish kun je prima gebruiken. Bestel eventueel een Monello polijst cone erbij. Die zet je op een boormachine. En zo kun je hiermee je velgen 'polishen'.

Na het polishen alles goed ontvetten met Gyeon Prep.
Daarna kun je Gyeon RIM gaan smeren
 
Polish is niet een middel “wat je erop smeert” maar een middel wat licht schuurt (polijst) en dus de ondergrond bewerkt. Idd is ontvetten zeker aan te raden voor je er Rim op zet.
 
Hallo, ik gebruik de Swissvax Autobahn.
Is een Wax bestand tegen strooizout en hoge temperaturen. Voorbereiden met de Swissvax Cleaner fluid regular. Topproduct. Na 6 maand wax er af met de cleaner fluid en nieuw laagje erop. +- uurtje werk aan.
 
  • Leuk
Reactions: lenting_tom
Het is inderdaad een heerlijk product de Autobahn. Het is bestand tegen hoge temperaturen, vandaar de velgen wax. Strooizout zal de wax wel aantasten. Daarom is een coating beter bestand tegen dit soort weer omstandigheden. Ik heb altijd SV Autobahn gebruikt, maar een coating op velgen is toch moeilijk te evenaren. Vooral een laagje Rim met Cancoat
 
  • Leuk
Reactions: BOBO en M3fan
Dat soort doppen kan prima met Rim
Zelfs kunststoffen doppen werkt het prima op

Edit;
Stalen velg kan, moet je zelf bepalen of je de kosten er voor over hebt
Er zijn er die ze liever elk jaar opnieuw een laagje lak met de spuitbus geven

Is het verstanding om de banden nu al in de Gyeon Tire te zetten of beter met de bandenwissel?
Inverband met afgeven op handen en eventueel bekleding van de kofferbak.
Ben eigenlijk ook opzoek naar een andere bandendressing ,Meer wetlook.

Zou Cancoat ook kunnen?Twijfel al langer om dit op de lak ook te gebruiken ,Dus als ik het de velgen doe kan ik kijken of ik het wat vind.
Op de lak is alleen nadeel moet het buiten doen in de zomer en auto kan niet 24 uur droog staan
 
Laatst bewerkt:
Gyeon - Tire breng je aan en kan je vervolgens in laten trekken / laten drogen. Dan is niet vettig meer.

Ook kan je het aanbrengen en afnemen met een doek.. Dan is het ook niet vettig meer.

In beide gevallen heb je nadien een mooie, donkere wang met een zijdeglans. Na een dag is deze glans meestal al minder en is de wang ''gewoon'' donker.

Tire 02.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Met welke applicator breng je de Gyeon Tire aan?
Ik vind dat je flink wat nodig hebt om de vier banden ingesmeerd te krijgen.
Hoog verbruik om een beetje effect te krijgen hier.
Ik reinig de banden telkens goed voor ik het aanbreng maar het resultaat en standtijd valt mij tegen.
 
Voor 4 banden enkelzijdig gebruik ik nog geen 20ml gok ik zo. Tire is ook wel vettig tijdens het aanbrengen maar na een paar uurtjes is het droog en glad maar niet vettig. Ik denk dat je teveel gebruik als ik het zo lees. Gyeon Tire Express is wel een stuk minder vettig tijdens het aanbrengen.
 
RedCat zei:
Dat soort doppen kan prima met Rim
Zelfs kunststoffen doppen werkt het prima op

Edit;
Stalen velg kan, moet je zelf bepalen of je de kosten er voor over hebt
Er zijn er die ze liever elk jaar opnieuw een laagje lak met de spuitbus geven
Klik om te vergroten...
Is het verstanding om de banden nu al in de Gyeon Tire te zetten of beter met de bandenwissel?
Inverband met afgeven op handen en eventueel bekleding van de kofferbak.
Ben eigenlijk ook opzoek naar een andere bandendressing ,Meer wetlook.

Zou Cancoat ook kunnen?Twijfel al langer om dit op de lak ook te gebruiken ,Dus als ik het op de velgen doe kan ik kijken of ik het wat vind.
Op de lak is alleen het nadeel dat ik het buiten moet doen in de zomer en auto kan niet 24 uur droog staan
 
Tire is niet vettig als je het goed gebruikt
Zeker als je het met de fohn opwarmt om in te drogen zal je geen vlekken hebben
Je kan uiteraard ook een stuk karton onder de velg, of een oud laken eromheen doen voor je ze in de kofferbak gooit

Cancoat is prima te verwerken en kan ook op een gelakte velg
Zou ik meerdere laagjes doen dat je zeker weet dat je alles geraakt hebt

Heb je niet ergens een parkeergarage in de buurt waar je de coating kan laten drogen
Al is het maar van heel vroeg 's ochtends tot in de avond
 
Parkeergarage is wel in de buurt maar weet alleen niet of je wel goed genoeg kan zien buiten waar je gebleven bent en of je geen last van de zon hebt