• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwerem blokken veel remstof?

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Ik heb een maand geleden nieuwe Bosch remblokken voor gemonteerd. Afgelopen week naar Zuid Frankrijk ( vakantie) gereden en het valt mij op dat er een heel dikke laag rood/bruin remstof op mijn velgen zit. Is dit normaal met Bosch remblokken. Ik had met de Mitsubishi remblokken nooit geen last.
Omdat mijn velgen goed in de was zitten veeg je het er gelukkig snel af.
Achter zitten nog de Mitsu blokken en er is geen remstof te zien?

Wie herkent dit met Bosch remblokken?

gr
 
Voor zul je sowieso meer remstof hebben dan achter. Maar naar Zuid-Frankrijk belast je de remmen natuurlijk sowieso wwat zwaarder op z'n tijd. Probeer het eens in Nederland uit, het zal misschien een klein beetje van remblok tot remblok verschillen.
 
Waarschijnlijk heb je alleen de blokken (laten) vervangen?
Dan is dat voor een deel de verklaring: je schijven waren ingelopen op de vorige blokken, nu je nieuwe blokken hebt gaan deze zich "zetten" naar de reeds aanwezige groeven in de schijven, dat geeft extra remstof. Over een tijdje zul je daar minder last van gaan krijgen.
 
BlackPassat;330100 zei:
Waarschijnlijk heb je alleen de blokken (laten) vervangen?
Dan is dat voor een deel de verklaring: je schijven waren ingelopen op de vorige blokken, nu je nieuwe blokken hebt gaan deze zich "zetten" naar de reeds aanwezige groeven in de schijven, dat geeft extra remstof. Over een tijdje zul je daar minder last van gaan krijgen.

Precies en dat roodbruine is roest wat van je schijven afkomt op plaatsen waar de eerdere blokken niet tot slecht de schijf raakten.
 
Ik heb ook Bosch remblokken onder de Avensis. De velgen zijn na 100 tot 200 kilometer al weer behoorlijk vuil. Zelfs na 10 a 20 km zie je al dikke zwarte puntjes op de velg. Ik kan er niet tegen wassen. Dit is al zo vanaf dat hij nieuw is afgeleverd.

Bij mijn vorige Opel had ik nergens last van, na een maand waren deze met wat shampoo eenvoudig schoon te krijgen.

Er komt bij de Bosch blokken ook vrij grof remstof van af is mijn ervaring. In de hoeken van de velgen na een paar weken een dik plakaat.
Zelfs na in de was zetten en wekelijks bijhouden. Maandelijks (+/-3000 km) IronX is de enige remedie. Daarnaast maandelijks in de wax zetten. Meerdere lagen wax (915, PB wheelsealant) voorkomt echter niet dat ik regelmatig met zwaar geschut aan de bak moet. :(

Achter zijn bij mij de remschijven wat ondergedimensioneerd volgens mij. Deze remstof vreet zich vaster/wordt heter? Ze lijken schoner maar na reinigen blijven hier altijd (ook al na een week) zwarte puntjes zichtbaar welke enkel met schuren met de nagel zijn los te krijgen (of Iron X)


Privé zou ik geen Bosch blokken laten plaatsen, bij vervanging onder deze leasebak ga ik ook smeken om andere blokken.. ...


Ps. je begrijpt: ik ben erg blij met Iron-X!! :)^
 
GJT;330189 zei:
Meerdere lagen wax (915, PB wheelsealant) voorkomt echter niet dat ik regelmatig met zwaar geschut aan de bak moet. :(

Zou het mogelijk zijn om het velgbed in de plasti-dip te zetten ? :weetniet
(is maar een ideetje dat zomaar opkwam in mij)
 
Ik heb ook een setje goedkopen sport blokjes van 'brakemax' en poets mezelf helemaal achterover. Daarnaast heb ik nog eens witte velgen en heb ik geboorde en geventileerde schijven die nogal eens wat roestwater rond slingeren na een wasbeurt :auw Ook ik ben regelmatig met Iron X en Tar X aan de gang.
 
GJT;330189 zei:
Ik heb ook Bosch remblokken onder de Avensis. De velgen zijn na 100 tot 200 kilometer al weer behoorlijk vuil. Zelfs na 10 a 20 km zie je al dikke zwarte puntjes op de velg. Ik kan er niet tegen wassen. Dit is al zo vanaf dat hij nieuw is afgeleverd.

Bij mijn vorige Opel had ik nergens last van, na een maand waren deze met wat shampoo eenvoudig schoon te krijgen.

Er komt bij de Bosch blokken ook vrij grof remstof van af is mijn ervaring. In de hoeken van de velgen na een paar weken een dik plakaat.
Zelfs na in de was zetten en wekelijks bijhouden. Maandelijks (+/-3000 km) IronX is de enige remedie. Daarnaast maandelijks in de wax zetten. Meerdere lagen wax (915, PB wheelsealant) voorkomt echter niet dat ik regelmatig met zwaar geschut aan de bak moet. :(

Achter zijn bij mij de remschijven wat ondergedimensioneerd volgens mij. Deze remstof vreet zich vaster/wordt heter? Ze lijken schoner maar na reinigen blijven hier altijd (ook al na een week) zwarte puntjes zichtbaar welke enkel met schuren met de nagel zijn los te krijgen (of Iron X)


Privé zou ik geen Bosch blokken laten plaatsen, bij vervanging onder deze leasebak ga ik ook smeken om andere blokken.. ...


Ps. je begrijpt: ik ben erg blij met Iron-X! :)^

Is het een Avensismodel vanaf 2009 (ronde motorkap)? M'n ouders hebben er ook zo één en het is echt niet normaal hoeveel het zelfs na 4 jaar nog blijft stoffen. Dat zullen dan ook wel Bosch remblokken zijn. Met Iron X krijg ik het bij elke wasbeurt wel weg maar om de zoveel tijd gebruik ik Tar X om de zwarte spikkels weg te halen. Wieldoppen aan de achterzijde hebben inderdaad meer zwarte spikkels.
 
Klopt het is een Avensis van 2011.

Ik zal het de volgende keer eens bij de beurt aangeven. Hij zit bijna aan de 90.000 dus ik verwacht ook wel eens vervanging?