• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk met foam optie ervaringen?

DieselManiac

Detailing rookie
2 jul 2009
45
0
Ik wil een HD-reiniger gaan aanschaffen het wordt er een uit de Nilfisk-Alto collectie. Ik zit alleen te denken er zijn ook HD reinigers waar een foam set bij zit. Hoe werkt dit t.o.v. de Autobrite foam set? Want dan is dat prijstechnisch misschien aantrekkelijker.

Als je zo'n plastieken fleske bedoelt dat je standaard meegeleverd krijgt bij de meeste HD reinigers;
die zijn niet te vergelijken met de Autobrite of andere foamlances.
Ik heb voor de gein dat flesje dat bij m'n Bosch zat eens geprobeerd, maar het geproduceerde schuim
lag er zo af (eerlijk is eerlijk: heb het wel met een restje 'gewone' shampoo gedaan).
Vandaag met de Autobrite lance gespeeld en ik had binnen no-time weer een mooi winters landschap :party

Er zijn trouwens al meer topics hierover. Probeer die eens op te zoeken.

tinus had er een mooi stukje met fotos over geschreven.

hier te vinden..

en nee, alle bijgeleverde foamlansen zijn 3x niks

klikkie naar het betreffende topique gemaakt door tinus

ik heb laatst ook een nilfisk besteld. een van de simpelste met 1oo bar druk.
dat bijgeleverde foam lance is gewoon niks, niks en nog een niks.

vandaag gefoamed icm met foam lance van de groupbuy een ssf :love

Arie,
Als je op zoek bent naar een hogedrukreinigen is Nilfist zeker een goede optie.
Ik heb er een met een katrol aan de bovenkant voor de slang. Koop dat nooit. Deze krult daardoor alle kanten op en oprollen is ook een crime
Die van Dieselmaniac heeft haken aan de achterkant om je slang op te hangen, waardoor de slang niet zo stak zit.

Ik heb ook een Nilfisk. Zat toen dr tijd ook te twijfelen. Toen kwam er 1 bij de Karwei in de aanbieding (gebeurd nog steeds regelmatig) en voor 49 euro! Prima ding tot nu toe, geen klachten niks. Alleen wil de HD slang wel graag de gekrulde vorm aannemen zoals Harm ook al zegt. En die van mij hangt gewoon los aan de achterkant.

Even wachten op een aanbieding dus, en je slag slaan.

Beiden bedankt voor de tips. :-)^

Mijn Topcraft (Aldi) HD reiniger 120bar heeft onlangs de geest gegeven, dus die moet vervangen worden. Er zit ook een terrasreiniger bij, werkt uitstekend op die druk. Ik moet alleen kijken of hij via een adapter op de Nilfisk past, dan kan ik die blijven gebruiken.
Gelukkig staat er in de CC-webshop een foamlans die een Alto aansluiting heeft, dat maakt de keuze een beetje makkelijker. Kan ik eindelijk beginnen met foamen. :)
Ik wacht nu nog af wanneer mijn te verwachten financiële meevaller op de rekening komt en dan hopen dat er snel een aanbieding komt. En daarna snel een bestelling in de CC-webshop plaatsen voor de foamlans en foam.

Die tip van de haspel is ook goud waard, dacht dat het handig zou zijn. Maar dat valt in ieder geval af. Scheelt ook weer euro's. ;)