• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk vs Active hogedruk

RVDE

Detailing addict
22 apr 2015
5
60
Mijn huidige Nilfisk E140 is aan vervanging toe en ik zit te kijken naar een upgrade. In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op een P180, maar ik zag laatst dat de Active 2.0 (waar veel hype om heen hangt) vanaf Januari in Europa te krijgen is. Ik ben daardoor wat aan het twijfelen geslagen en weet eigenlijk te weinig van hogedrukreinigers en de specificaties af om een zelf een goede keuze te kunnen maken.

De Nilfisk P180 heeft 180 bar met een waterdoorvoer van 610 l/u. Behoorlijk krachtig. Voordeel is dat de druk traploos instelbaar is met een draaiknop, maar ik weet niet wat dat met de waterdoorvoer doet. Staal ingelegde slang van 10 meter zit op een rol op de machine. Had liever een 12 of 15 meter slang gehad. Mijn Pistola Corta en Lancia kan ik gewoon blijven gebruiken.

De Active 2.0 heeft ongeveer 120 bar aan druk en 450 l/u. Voordeel is wel dat die hoeveelheid l/u ook in stand blijft bij lagere druk. Klein en licht apparaat. Wordt geleverd met 15 meter slang, wat ik een voordeel vind. Nadeel is dat er geen slanghaspel wordt geleverd en de aansluitingen op de machine M22 zijn, dus er wat extra spullen aangeschaft moeten worden om de tuinslang aan te kunnen sluiten.

Ik heb ook naar AVA gekeken, omdat CC dat merk voert. Om eerlijk te zijn spreken de apparaten en dan vooral het uiterlijk me gewoon niet zo aan.

Ik stel reacties om mij tot een keuze te brengen erg op prijs!