• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Micra Monte Carlo k10 (91)

Joery-Joery

Detailing rookie
10 sep 2011
5
0
Van de week voor het eerst aan de slag gegaan met de DAP! Het heeft me in totaal 2 dagen gekost om heel de auto te doen maar voor de rest is het mij onwijs meegevallen, Vooral door alle informatie hier was het een eitje:-)^
In mijn enthousiasme alleen niet heel erg veel foto's genomen, maar de bedoeling was om de swirls en lichte krasje weg te krijgen en die foto's heb ik dan wel weer gemaakt.

Als eerst de auto afgespoten.
Gewassen met de 2- emmer methode en Borned to be mild.
De gehele auto gekleid met de California Gold Clay Bar Paint kit.

Vervolgens de DAP erbij gepakt en een testspot gemaakt om te kijken welke combinatie het zou worden.
Eerst een witte pad met mezzo maar dat was het net niet, oranje met mezzo was perfect en daarna finale met groen.
Als laatste Black hole met zwart en Natty's Paste Wax Blue met rood en beide natuurlijk ook uitgepoetst.

Alle zwarte plastic delen ook nog na de foto's behandeld met Poorboy’s Trim Restorer, geweldig spul alles werd weer mooi zwart.

Voor:
Foto-MNPIJEI7-D.webp

Foto-V4CASHWR-D.webp

Foto-BYWKTMPO-D.webp

En zo was het echt over heel mijn auto!!

Na:
Foto-Y8FBQYUO-D.webp

En het dak was nog wel in de slechtste staat maar nu:
Foto-VYBU67DO-D.webp

Foto-C8QOVKAC-D.webp

De motorkap:
Foto-RROWTAZA-D.webp

Onwijs tevreden hoeveel glans er nu terug is gekomen in de lak en natuurlijk dat ik de swirls weg heb gekregen.
Het autootje ziet er weer uit als nieuw!

chiba_kun zei:
Heel mooi geworden!

Heb je ook een totaalplaatje van je Micra?

Gisteravond nog even snel een foto gemaakt alleen de kleur niet lekker op de foto kunnen krijgen, in mijn voosteltopic staan er anders ook nog een aantal.
Foto-7HB4CR4F-D.webp

Mark1986 zei:
Zo zie je maar weer dat swirls je glans verpesten :(

Maar de reflectie ziet er weer goed uit! :-)^

Ja ik blijf het nog ongelooflijk vinden hoeveel de lak er op vooruit is gegaan :)

Dat is een erg mooie lakcorrectie die je hebt behaald zeg :-)^ Ik zag hier ook wel eens dit type Micra rijden met dikke bumpers, sideskirts en spoilers. Nooit geweten dat het een speciale uitvoering betreft! De persoon die hier er mee rijd ook niet, want het is een sjomp van een wagen :(

Kek wagentje :cool

Bedankt mensen,^^

Setje is wel achteraf op de auto gekomen hoor, maar goed of ik het er nu opzet of toen een monteur..
Je ziet ze ook niet veel in NL heb er in de laatste 2 jaar maar 2 andere gezien waarvan 1 losse set.
het maakt de micra in ieder geval een stuk leuker om naar te kijken :)