• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan S14a ChromaLusion Resurrectie

Jeroen Derde

Detailing addict
3 jun 2013
64
55
45
Een mooi project voor de komende weken. Deze auto heeft een aantal JAAR buiten gestaan vanwege motorschade en andere prioriteiten dan de hobby auto. Er was helaas weinig beschutting beschikbaar op de stallingsplaats. Zo ziet een auto er dus uit na een paar jaar zonder al te veel overdekking en bescherming.
conv_627.webp
conv_628.webp
conv_629.webp
conv_630.webp
Afgelopen week maar vast eens een begin gemaakt door hem 2x 20 minuten in de snowfoam te zetten, en daarna grondig af te spuiten met de hogedrukreiniger.
conv_631.webp
Daarna de Auto gewassen met Meguiars NXT Shampoo en een Meguiars washmit en dan ziet het er zo uit. langzaam begin de fantastische ChromaLusion lak zich te tonen.
conv_632.webp
Omdat het pas 21:00 uur is, begin ik alvast met het kleien van de auto. Hiervoor gebruik ik een Meguiars Claybar en Dodojuice calylube. Tijdens het kleien kom ik er al snel achter dat dit een hele klus gaat worden. Deze foto is gemaakt na het kleien van een stukje van 20x20 cm.
conv_633.webp
Het was dus kleien, voelen, kneden en repeat iedere 20 cm......zucht. Al met al had ik om 23:00 pas de hele auto gehad en ben ik er mee gestopt, met dit als eindresultaat
conv_634.webp
De auto staat nu binnen, dus deze week verder met de lakinspectie en correctie.

Bijlagen

• conv_626.webp
    conv_626.webp
    172,8 KB · Weergaven: 122
Eigenlijk was het de bedoeling om verder te gaan aan de S14 gisteren avond, maar daar werd nog druk aan gesleuteld voor Japfest aankomend weekend. Dus heb ik maar gestort op het herstellen van de velgen van de Jeroentje.nl EVO 8. Deze wielen zijn nog bijna nieuw, en om ervoor te zorgen dat de wielen in de toekomst makkelijker schoon worden, heb ik het volgende stappenplan gedaan.
  1. Wielen waren reeds gewassen
  2. Wielen binnen en buiten schoongemaakt met Kleers Motorsport Raceready spray.
  3. Hardnekkige Rubber sporen verwijderd met Mother Race Rubber Remover (top spul voor rubber strepen)
  4. Kleine krasjes op de spake weggepolijst met handpad en Monello finale
  5. Afgedaan met de Spruzzo
  6. 2 lagen Poorboys Wheel Sealant erop gezet met een rode foampad en uitgepoetst met Monello Pluche Verde
Het resultaat mag er zijn, en de wielen zijn weer helemaal klaar voor de volgende TimeAttack komend weekend op Japfest.

WP_20140523_00_18_57_Pro.webp

WP_20140523_00_19_31_Pro.webp

WP_20140523_00_19_20_Pro.webp

• Leuk
Reacties: ivo's
Zal ze even komen bewonder op het Japfest, aankomende zondag.
Sta zelf met de Evo bij de Mequirs show&shine contest.