Een mooi project voor de komende weken. Deze auto heeft een aantal JAAR buiten gestaan vanwege motorschade en andere prioriteiten dan de hobby auto. Er was helaas weinig beschutting beschikbaar op de stallingsplaats. Zo ziet een auto er dus uit na een paar jaar zonder al te veel overdekking en bescherming.
Afgelopen week maar vast eens een begin gemaakt door hem 2x 20 minuten in de snowfoam te zetten, en daarna grondig af te spuiten met de hogedrukreiniger.
Daarna de Auto gewassen met Meguiars NXT Shampoo en een Meguiars washmit en dan ziet het er zo uit. langzaam begin de fantastische ChromaLusion lak zich te tonen.
Omdat het pas 21:00 uur is, begin ik alvast met het kleien van de auto. Hiervoor gebruik ik een Meguiars Claybar en Dodojuice calylube. Tijdens het kleien kom ik er al snel achter dat dit een hele klus gaat worden. Deze foto is gemaakt na het kleien van een stukje van 20x20 cm.
Het was dus kleien, voelen, kneden en repeat iedere 20 cm......zucht. Al met al had ik om 23:00 pas de hele auto gehad en ben ik er mee gestopt, met dit als eindresultaat
De auto staat nu binnen, dus deze week verder met de lakinspectie en correctie.