• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan x-trail full detail

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Hallo, hier mijn eerste show off. Ik heb al een paar auto's gedaan maar dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk foto's neem.
Het gaat hier om een nissan x-trail. Ik heb de vorige auto van de eigenaar verleden jaar ook gedaan en ze was zo tevreden dat ik deze ook mocht doen.

Bij aankomst was de wagen goed voorzien van de nodige modder onderaan de auto en de lijken vooraan de auto waren precies met miljoenen :)

Hier een paar foto's van de wagen bij aankomst
DSC02410.webp

DSC02414.webp

DSC02411.webp

Behandeling:
Ik ben begonnen met de sponningen met pb apc
Daarna waren de velgen aan de beurt. Deze zijn behandeld met custom wheel cleaner van autoglym, en daarna behandeld met iron-x en tar-x. De velgen zijn aan de voorkant nu proper, maar de binnenkant was toch nog vuil, omdat ik de velgen niet kon afnemen.
DSC02413.webp

DSC02416.webp

Ik denk er toch aan om carpro trix eens uit te proberen, alleen voor de velgen dan.

Daarna de motorruimte ingesprayed met engine cleaner van autoglym. Alleen had ik een probleem met het reinigen van dit onderdeel. Er zit een aanslag op waarvan ik niet weet hoe deze weg te krijgen. Als iemand een suggestie heeft, go ahead.
DSC02409.webp

Dan was het tijd om de auto te wassen. Gewapend met de 2-emmer methode, een dodo juice short hair wash mitt en meguiars gold class shampoo ben ik gestart.
Doordat de wagen redelijk vuil was en er veel vliegen waren ben ik hier toch een 2 uur mee bezig geweest. De voorkant met de vliegen heb ik 2x behandeld met af Citrus Power Bug and Grime Remover.
De onderkant van de wagen alsook de wielkasten waren goed voorzien van teerspetters. Dit behandeld met tar-x.
Na wat zwoegen was de wagen gewassen.

De volgende stap is het kleien. Ik had overlaatst een kleikit van turtle wax gekocht en heb deze hier gebruikt. In de kit zit een fles clay lubricant en 100 gr klei. De klei is goed kneedbaar en heeft een goeie milde reiniging. Alleen ben ik niet echt te vinden voor de lubricant. Naar mijn mening is hij te vettig en de sprayer verspilt teveel product. Mijn fles is na de behandeling volledig leeg. Geef mij maar de spray en wipe.
De onderkant van de deuren waren precies schuurpapier, na de behandeling weer een babyhuidje :)

Na de behandeling van de motorkap zag de klei er zo uit:
DSC02419.webp

Bij de deuren was het duidelijk te zien dat deze een kleibeurt verdienden:
DSC02421.webp

Na het wassen en kleien:
DSC02427.webp

Door de wat vettige lubricant staat de auto er nu wat vettig bij.

Hierna ben ik de kunststof delen afgeplakt. Dan was het tijd om te eindigen, zodat ik de volgende dag direct kan beginnen polieren.

Zozo, je was nog laat op! (Of moet ik zeggen al vroeg op?).

Die foto van dat deel onder de motorkap lijkt mij dat het geoxideerd is. Vooral ook omdat ik op die foto rechtsonder een deel zie wat heel erg glimt, omdat daar de corrosie werende laag weg geschuurd lijkt te zijn. In dat deel zie je ook diepe pitten zitten, wat lijkt te duiden op ingevreten corrosie.
Oplossing is hier denk ik alleen nog schuren en opnieuw spuiten.

Je hebt een flinke klus op je genomen zo te zien. De klei is rijp voor de sloop, maar oh wat was het nodig.

Veel sterkte vandaag met het polijsten. Wat zal die auto opknappen van jouw goede zorgen.

Zoooo dan...die klei:-&
Maar goed dat je die stap niet overslaat blijkt maar weer eens.
Wat een klus, maar wel eentje waar je straks erg veel voldoening uit kunt halen.
Ben nu al zeer benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat.

Voila, een update van de gedane werken.
Na het kleien was het tijd voor een lakinspectie. Swirls waren talrijk aanwezig, hier en daar diepe krassen en een doffe glans. Ook was er veel ingebrande vogelpoep.
DSC02423.webp

DSC02428.webp

DSC02426.webp

Tijd om in te tapen en te beginnen voor een testspot. Hier heb ik niet veel foto's van.
Ik ben begonnen met mezzo op wit maar dat gaf weinig resultaat. Ik heb toen inizio op geel geprobeerd en daarmee had ik toch wat correctie. Na 2 hits waren de meeste imperfecties verdwenen. Toen ben ik overgegaan op wit met mezzo en daarna afgewerkt met finale op groen.
Voor het polijsten
DSC02443.webp

Na het polijsten
DSC02445.webp

DSC02434.webp

DSC02441.webp

De stootstrips en spiegels waren waarschijnlijk gespoten kunststof, de lak was redelijk dof hier.
Spiegel voor
DSC02439.webp

Spiegel na
DSC02440.webp

De koplampen en achterlichten heb ik ook gepolijst. 2x inizio op geel en 1 hit finale op groen. Ik heb alleen foto's van de achterlichten.
Voor
DSC02438.webp

Na
DSC02437.webp

Na het polijsten begon het te regenen en plakte het polijststof over de hele auto. Dan maar de auto afgespoeld met water en afgedroogd met de delerium.
Ik heb de auto toen laten drogen en de volgende dag doorgedaan met een rondje met ipa en de auto met poorboys natty's paste wax blue ingesmeerd. De lampen en het dak zijn met reload behandeld.
Toen ik de ramen met de nxt glass cleaner reinigde begon het opnieuw te regenen, dus heb ik geen na-foto's . Het enigste voordeel aan de regen was het zien van een mooie beading.

Morgen doe ik verder aan de ramen en het interieur. Dan doe ik nog een update.

Vandaag alles kunnen afwerken, na nog een paar regenbuien op mijn hoofd te krijgen :(
Ik heb terug alle ramen met nxt glass cleaner behandeld en afgenomen met de dodo juice glass towel.
De binnenkant is gestofzuigd en gereinigd met apc en spray&wipe. Ik heb toen nog de voorruit en het dakvenster behandeld met reload.
Ook zijn de banden behandeld met mothers back to black, en de velgen zitten in de reload.

Hier nog een paar foto's van het resultaat:
Fotos-0008.webp

2012-07-31181805.webp

2012-07-31181742.webp

voor_na.webp

Bedankt voor het lezen!

Wat een verschil zeg!
Mooie voor en na foto's....erg netjes ook de achterlichten.
Ziet er weer erg goed uit en die kan er zeker wel weer een tijdje tegenaan!:-)^

Bedankt, heb er werk aan gehad :) . De voor is wel met een fototoestel genomen en de na met mijn gsm, dus is de belichting misschien ook iets anders, maar ik denk toch dat je wel het verschil ziet he :)

Mijn volgende klus is een zwarte mercedes die ik waarschijnlijk volgende week zal doen.

Had ik ook niet gedacht. Als ik een rotary had ging ik misschien minder werk hebben
De eigenaar is nog op vakantie, ze zal nog even moeten wachten :)