• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nóg een reden om nooit door de wasstraat te gaan met je exclusieve auto!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Wasstraatvelg%20(4).JPG
achterwielen, bleken de linker velg en band flink beschadigd.

De ketting die de auto door de wasstraat trekt heeft gehakt gemaakt van de velg en de band (maat 295). Naast dat de schade aanzienlijk is, is het ook nog eens levensgevaarlijk. Deze band had op elk moment kunnen klappen.

Wasstraatvelg%20(1).JPG
img]http://media.Carclean.com/img/forum/Wasstraatvelg (2).JPG[/URL]
Wasstraatvelg%20(2).JPG
img]http://media.Carclean.com/img/forum/Wasstraatvelg (4).JPG[/URL]

[/size][/color]
 

Bijlagen

  • Wasstraatvelg%20(3).JPG
    Wasstraatvelg%20(3).JPG
    94,6 KB · Weergaven: 519
:eyes: WOW :eyes:

Dat is een serieuze schade zeg. Ik vraag me af hoe hij dit gaat kunnen verhalen bij de wasstraat.
 
Wauw dat is inderdaad bizar zeg. Flinke happen uit die band! Zit aan de binnenkant zo te zien, dus niet meteen opgevallen bij de eigenaar? Levensgevaarlijk joh. :-&
 
Bij veel krasstraten hangt een bordje dat gebruik op eigen risico is en dat de exploitant niet aansprakelijk kan worden gesteld voor eventuele schade. Maar wel bizar die schade de velg en band.
 
Bij andere wasstraten hangen bordjes die waarschuwen voor hoogte en verticale plaatdelen / ruiten :rules

Vooralsnog zie ik geen reden om aan te nemen dat de wasstraat niet zou moeten vergoeden.
Al wordt het een heel makkelijker verhaal zou dit niet de eerste zijn met dergelijke schade ...
 
Ergens snap ik ook niet dat je er met 295 banden ingaat. Zo breed zijn die gleuven op het zicht al niet...
 
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger een bordje hing met een bepaalde maximum-maat voor banden/velgen oid .

Toen ik vroeger door de wasstraat reed ( ik geef het toe :grinning: ) heb ik zelfs meegemaakt dat er een auto werd geweigerd.......was er 1 met nogal brede banden ......
Veel hing af van welke gasten daar stonden te "poetsen" en als er 1 stond die bij de pinken was dan zag ie gelijk of je met je bandenmaat op die band/ketting kon.

Vraagje : hoe weten jullie zeker dat de schade komt door de wasstraat ?

Je kan het ook positief bekijken........1 velg minder te poetsen .
( al denk ik dat deze reeds proper gemaakt is )
 
Wow, bizar dit!

Vwb aansprakelijk stellen, dat zal idd een lastig verhaal gaan worden.

Duur bandje om te vervangen btw.
 
Die velg rand is ook afgeschreven, serieuze velg schade ook.
Hoeft natuurlijk niet aan de bandbreedte te liggen, denk dat de hoogtemaat meer de oorzaak is.
Een knappe terreinwagen zal ook met deze maat rondrijden, en zie ik ook nog wel eens uit de wasstraat komen.
 
+1 @mcshine, sorry maar met deze maat banden kan je verwachten dat dit niet in een reguliere wasstraat kan. Jammer voor de eigenaar dat de velg + band (ernstig) beschadigt is.

En dat je niet de wasstraat in moest gaan wisten we natuurlijk al :-b
 
Ben met mijn X5 met 19" velgen in 285 breed in het verleden ook wel eens door de wasstraat gegaan wat geen enkel probleem opleverde. Hoe dan ook is dit wel enorme schade 8-())
 
Wasstraat of Roll-over systeem zit wel een groot verschil in.
Een was straat trekt het voertuig door de diverse handelingen heen.
Hierbij is deze schade ontstaan.

Bij een Roll-over staat het voertuig stil.
 
Echt bizar die schade, krijg het idee met de beschadigde velgrand, dat dit ook hoorbaar geweest moet zijn buiten de wasstraat.

Bordje van 'gebruik op eigen risico' is tekst die geschikt is voor toiletpapier: diensten waar je voor betaald, daar hebben bordjes 'eigen risico' geen enkele juridische waarde. Bekend voorbeeld is bijvoorbeeld bij betaalde garderobe's in uitgaansgelegenheden e.d. daar hangt vaak ook een bordje 'de directie is niet aansprakelijk voor schade of vermissing van uw eigendommen bij gebruik van de garderobe' of tekst van een soortgelijke strekking. Bij betaalde diensten heeft zo'n bordje geen rechtsgeldigheid, bij gratis diensten/service is dat een ander verhaal.
 
het probleem bij een Porsche met brede achterwielen is spoorbreedte, de afstand tussen de velgen is te klein.

Overigens is er op de foto geen levensgevaarlijke band te zien , slechts rubber schade en alsnog apk goedkeur. Mooi is anders natuurlijk.....
 
WouterP;345663 zei:
Overigens is er op de foto geen levensgevaarlijke band te zien , slechts rubber schade en alsnog apk goedkeur. Mooi is anders natuurlijk.....

Dan begrijp je iets echt niet! Ik hoop dat dit cynisch bedoelt is...

De eigenaar mag van geluk spreken dat dit nu ontdekt is. Voor hetzelfde geld had dit rigoureus fout kunnen aflopen. Wederom: wasstraat lekker mijden.
 
Het karkas lijkt inderdaad niet zichtbaar dus in principe zou dat geen afkeur opleveren bij de apk, maar no way dat ik met een 911 met zo'n band zou gaan rijden. Blijft bizar en de schade aan de velg zou je toch gehoord of gevoeld moeten hebben bij het door de wasstraat trekken lijkt me.
 
zolang er geen canvas zichtbaar is is het nog steeds goedkeur. Een band word ook niet bijeengehouden door het rubber maar door de koorden en staaldraden...

Zal je nog sterker vertellen , het eerste beste spijkergat is nog gevaarlijker als wat hier op de foto's te zien is.
 
Beetje zwarte kit, handje zand en voila niks aan de hand voor de APK. Slim? Voor de knip in den beginne wel......