• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog eens een Roze wordende rode auto

Rommyke

Detailing rookie
15 jul 2010
19
0
Hoi allemaal ,

Ik ben nu iets meer dan 1,5 jaar in het bezit van mijn auto.
Ik vermoed toen ik hem kocht dat hem nog niet zolang geleden herspoten was in de kleur Rood.
Van die tijd tot nu heb ik de indruk dat er een licht roze schijn aan het op komen is.
Eigenlijk begrijp ik het niet want ik poets de wagen minimaal 1X per week en ook minstens 1X per maand zet ik er een nieuwe wax laag op.
De wagen staat doorgaans meestal in de schaduw onder een afdak zodak er geen direct zonlicht op kan.

Dus ik begrijp er geen snars van hoe die op korte tijd zo'n roze schijn begint te krijgen.

Iemand een idee of ik hier nog iets kan aan doen ?? (buiten herspuiten natuurlijk)

Groetjes
Romain

Vermelden van gebruikte producten helpt om een antwoord te geven wat het best te gebruiken.

Maar heb hoop, verwering is zeker tegen te gaan, ook met minder goede producten.

Hans

Hoi Hans,

Nog maar 1x gebruikt om een paar swirls weg te is commandant 4.
Een paar keer gebruikt van commandant 5.

En minimaal 1X per maand rode turtle wax color.

Als ik de wagens was zie je dat de wax zijn werk doet want het water loopt zo van het oppervlakte af en er blijven hele kleine mini druppeltjes over.

Wat volgens mij ook is , is dat er een blanke lak laag over mijn rode kleur zit.

Ik ben van zin om de producten van poorboys aan te schaffen.

Dus SSR 2 , SSR 1 , EXp , Blackhole , Nasty's paste wax blue , crystal wet glaze,....

maar weet niet of dit nog gaat helpen.

Alle raad is welkom.

Bedankt , Groetjes Romain

Kijk dat helpt, we hebben in ieder geval iets gezamenlijk.
Ook ik heb "voor ik bij carclean terecht kwam" :schaam De Turtle / Valma kleurwax gekocht en gebruikt.
En Commandant is waar mijn generatie mee is opgegroeid.

Er is een ding wat je met die spullen moet doen, weggeven aan iemand die je niet aardig vindt ;)

Commandant 4 maakt op mijn Jaguar in één veeg de lak dof (geprobeerd bij embleem verwijderen)
Elke andere wax dan Valma blijft langer zitten en geeft meer glans.
De verschillen zijn echt enorm. Voorbeelden zat op dit forum.

Neem de tijd om te lezen.
Wat je aan producten noemt is goed. Later kan je altijd eens wat anders proberen.
Kijk eens of er forumleden zijn die bij je in de buurt wonen en stuur een pm.
Het is leuk en leerzaam om eens wat samen te doen.

Succes. Hans

Kort door de bocht: het voorgenomen lijstje bestellen en gebruiken.
Ga je de SSR's handmatig of machinaal gebruiken ?

Dat er druppeltjes op komen is op zich niet vreemd, met elke week een nieuwe vettige laag red je dit wel.
Weet alleen zeker dat het na een maand no way nog zo mooi druppelt
( en met natty's wel ( tenzij je een te overmatige hoeveelheid shampoo gaat gebruiken tijdens het wassen, dan strip je de laag er ook zo weer vanaf ))

Als er een blanke laklaag op je rode kleur zit dan vraag ik mij af of je die er niet gewoon af hebt 'gepoetst' ( elke week met commandant doet zeker geen goed ! )
Daarbij moet je met een rode lak soms ook gewoon geluk hebben; vroeg of laat gaan ze allemaal dof / roze worden, de vraag is altijd wanneer.

Klik Hier Voor Hoe Je Beste Handmatig Kan Werken
Klik Hier Voor Hoe Je Beste Machinaal Kan Werken

Hoi Uk-ms,

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt of dat ik het slecht geformuleerd hebt.
Maar ik heb mijn wagen maar 2 a 3 keer met command 5 gedaan .(zachte polish)
Is met de hand gebeurd .Maar op een lichte manier.Dus niet wrijven en blijven wrijven.

Maar de bedoeling is dit machinaal te gaan doen en met de poorboys producten.

Mijn lak blinkt als een spiegel , nergens heb ik matte of vieze plekken enkel mijn diep rood is verdwenen.
Ik vind het gewoon raar dat ondanks er een blanke lak opzit het rood toch roze kan worden.

Groetjes
Romain

Het klinkt alsof de rode lak onder de blanke lak is verkleurd? Als dit zo is word het corrigeren daarvan volgens mij onmogelijk.

Ai... da zou minder zijn natuurlijk.
Morgen zal ik een paar foto's erop zetten.
Wat me ook opvalt is dat als de zon op de wagen schijnt dit niet zichtbaar is en als het bewolkt is , dus geen direct zonlicht dat je dit dan weer wel iets meer ziet.

Daar ik toch geintresseerd ben in de producten poorboys lijkt het mij misschien een goed idee om eerste een deluxe sample kit te kopen en zo kan ik dan zien welke producten me aanspreken ???

Of zou ik toch liever direct de grotere flessen nemen ?

Welke pad adviseren jullie voor de finisch en SSR1 ?

Groetjes
Romain

Niet makkelijk om een foto te maken van het roze wordende kleur.
Maar denk dat het op onderstaande foto wel te zien is .

Dit zou dus diep Frrari rood moeten zijn .
Met name Rosso Corsa.

Ben natuurlijk zeer benieuwd na het gebruik van de nieuwe producten.

Jammer is het gamma zo utgebreid dat je toch nog niet weet of je de beste producten hebt.

maar het zal zeker al een verbetering zijn met wat ik had.