• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog wat vraagjes over polijsten.

sampdoria

Detailing rookie
17 feb 2011
30
0
Nu ik nog niet over m'n net aangeschafte Volvo V90 kan beschikken, zit ik te mijmeren/prakkezeren over hoe ik de de krassen in de lak
kan aanpakken.
Aangezien mijn huidige auto een Volvo 960 is en ik deze ook compleet heb gedetailed, kan ik ze mooi vergelijken.
Ik weet dat ik met de V90 in ieder geval, om te beginnen, een grover polijstmiddel moet gebruiken, aangezien deze auto een zwaar leven gehad heeft.
Ik kon het tot nu toe nog met de PB 2.5 af met de excenter.
Is het verstandig om PB 3 te gebruiken/proberen op de rotary en af te bouwen met de 2.5 ?

Welk toerental gebruik ik op de rotary en welke beweging/bewegingssnelheid gebruik ik ?

Wat is eigenlijk de functie van blackhole: hoe breng ik deze aan en op welk moment ?

Black Hole is een glaze die ervoor zorgt dat je lak mild gereinigt wordt, kleine imperfecties minder zichtbaar maakt en de lak een mooie diepe glans geeft. Deze kun je machinaal of handmatig aanbrengen op een finishing pad op standje 2/3 van de DAP900.