• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nu voorradig! Autoglym High Definition Wax

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
101116.jpg

High Definition Wax - Voor een perfecte afwerking



Autoglym heeft meer dan 40 jaar ervaring aangewend om je High Definition Wax te kunnen brengen, Autoglym's beste autopoetsmiddel ooit!

High Definition Wax bevat een zorgvuldig samengesteld aantal ingrediënten zoals duurzame polymeren, carnauba wax en microgekristalliseerde wax, gecombineerd met geselecteerde duurzaam verzadigde koolwaterstoffen en oliën.

Oppervlakken behandeld met High Definition Wax gaan enorm glanzen en krijgen een uitzonderlijk hoge weerstand tegen milieuvervuilende omstandigheden, zout, detergenten, UV licht, zure regen, industriële uitstoot, etc.

De wax wordt geleverd in een luxe doos, inclusief een grote en zachte microvezeldoek en twee speciale opbrengsponzen.

High Definition Wax is vrij van aggressieve schuurmiddelen, water en verdunners.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal eens kijken of ik deze wax moet kopen, en of ik er dan meteen een potje Zymol moet bijbestellen, en een potje Natty's red, en een potje Collonil :ja
 
Interessant ^^ Eerst maar is een potje Dodo Rubbish Boys proberen, daarna zal ik me hier is aan wagen.
 
Ziet er mooi uit! Ik ben eerder benieuwd of hij easy on/easy off is... HD Ready doen we niet meer aan hè, it's Full HD or bust. :grinning:
 
heb vorige week deze wax gekocht en uitgeprobeerd op men focus.
Ik moet zeggen hij doet zen werk bijzonder goed,
hier een kleine review die ik geschreven heb:

Goed, om te beginnen, ik weet dat autoglym bij vele detailers niet echt hoog staat aangeschreven maar ik geef ieder merk een kans. Ik vind dan bijvoorbeeld de bumper care van autoglym of de wheel cleaner ook zeer goede producten. Nu dat autolglym uitkomt met deze nieuwe wax vond ik het tijd om deze eens uit te proberen. De wax staat aangeschreven als een betere wax en zou volgens enkele engelse reviews die ik heb gelezen moeten kunnen concureren met de dodo waxes.

Ik zelf heb enkel en alleen nog maar gewerkt met de NXT tech wax en de deep crystal carnauba wax. Niet echt uitgebreid en dus vergelijken is voor mij ook iets moeilijker.
De wagen waarop ik het heb uitgeprobeerd is twee weken geleden behandelt met het volledige stappen programma dus zag er nog zeer goed uit. Ik heb hem daarom ook enkel even gewassen en gekleid, dit respectievelijk met de gold class car wash en de milde meguiars klei. Om zo toch op een propere basis te kunnen beginnen.

De wax wordt geleverd in een vierkante doos met daarbij naast de wax twee aplicator pads en een microfiber towel.
De pads dienen licht nat te zijn alvorens te gebruiken. De autoglym hd wax is een harde wax en aangezien dit de eerste maal was dat ik een harde wax aanbracht was het even wennen. Maar met de bijgeleverde pads gaat dit zeer vlot en kan je hem ook zuinig aanbrengen.
Na tien minutjes curen en een geslaagde swipe test kwam het afnemen. Ook dit heb ik met bijgeleverde doek gedaan. Eeerst even de wax breken en daarna verder opblinken, gaat allemaal zeer gemakkelijk.

Nu het resultaat; het is voor mij veel beter dan de waxes die ik daarvoor ooit gebruikt hebt, een veel glanzender en dieper resultaat. Ook komen de flakes mooi naar boven in de lak.
In mijn ogen is deze wax dus vast en zeker een aanrader en uit mijn collectie al een favoriet. IK hoop hem snel te kunnen vergelijken tegen de dodo juice blue velvet en ik zal dan ook nog eens alhier mijn gedacht over deze wax neerpennen.

Hoe lang deze wax houdt en hoe de beading is zal nog moeten blijken maar ook daarvan zal ik jullie op de hoogte brengen.

Nu nog enkele foto's de wax, en het resultaat:
de doos:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

de inhoud van de doos (en men trouwe helper, niet inbegrepen bij de wax):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

en het resultaat:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

en klik ==> hier
 
rodders zei:
De wagen waarop ik het heb uitgeprobeerd is twee weken geleden behandelt met het volledige stappen programma dus zag er nog zeer goed uit.

rodders zei:
Ik heb hem daarom ook enkel even gewassen en gekleid, dit respectievelijk met de gold class car wash en de milde meguiars klei. Om zo toch op een propere basis te kunnen beginnen.

:S Ik dacht altijd dat met het kleien alle wax eraf gehaald wordt. Dus waarom doe je dit als twee weken geleden de wagen behandeld is met het volledige stappenplan? Is toch zonde van de moeite van twee weken geleden? :schaam
 
Kleien haalt niet alle wax eraf hoor, slechts een toplaagje. Of het nodig was kun je zelf het beste bepalen dmv een testje, maar kwaad kan het zeker niet.

Mooi resultaat Rodders! Bedankt voor je review. :cool:

Even ter verheldering, is het echt een harde wax, of bedoel je een vaste wax (tegengesteld van vloeibaar)? Ik kreeg de indruk dat hij crème achtig was, maar ik kan me vergissen...
 
heb niet veel ervaring met andere waxen, maar is volgens mij van textuur vergelijkbaar met de harde waxen van dodo (blue velvet en dergelijke)
Precies beetje korrelig, en niet echt creme achtig.
Als je wil kan ik nog wel eens een detail foto van de wax maken nu ie gebruikt is, zie je echt dat het harder is.
Om nog duidelijker te zijn, je moet al goed met de bijgeleverde pad door de pot wrijven om wat wax op de pad te krijgen, bij een creme achtige wax lijkt me dit makkelijker te gaan.
Phaeton W12 zei:
:S Ik dacht altijd dat met het kleien alle wax eraf gehaald wordt. Dus waarom doe je dit als twee weken geleden de wagen behandeld is met het volledige stappenplan? Is toch zonde van de moeite van twee weken geleden? :schaam
het kleien heb ik gedaan om met een ondergrond te beginnen die zeker en vast proper was. En ook omdat ik deze wax op zich wou testen, en niet met een andere laag eronder. Ook ben je dan zeker dat er niet nog kleine vast contaminaties op zitten.
En ach die moeite, ben toch graag bezig met men wagen te poetsen dus waarom niet :party:
 
Welkom op ons forum Rodders en meteen bedankt voor de uitgebreide review, leuk om te lezen. :)^

Geef je trouwe hulp maar een aai over zijn bolletje :)
 
review is graag gedaan hoor,
zal straks nog proberen een fototje te posten van de textuur van de wax!