• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Numatic George vs karcher se5100

Tomsel

Detailing guru
10 sep 2018
474
150
Dag allemaal,

iemand die ervaring heeft met beide extractors / stofzuigers? Zijn deze ook te gebruiken als goede stofzuiger en qua zuigkracht vergelijkbaar met bijvoorbeeld een kärcher wd5? Ik hoor het graag van de deskundigen onder ons :)
 
Ik kan je helaas niets vertellen over de Karcher maar ik ben heel tevreden met George. Zowel nat als droog werkt perfect. Altijd een vieze bak zwarte drek die uit de auto / bank / tapijt komt. Hij is wel wat (top) zwaar en heeft geen plek om het snoer op te bergen, die stop ik meestal tussen het handvat waar ik hem mee optil maar dat is niet ideaal. Verder een top ding en zo rond de 300 euro te krijgen af en toe vond ik wel schappelijk in vergelijking met concurrentie.
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel en RoyR
Ook hier goede ervaringen met Numatic.
Heb hem nu een jaar of 3. Bevalt goed.
Aantal auto's mee gereinigd. En ook vloermatten van huis etc.
Doet het gewoon prima. Ook als normale stofzuiger. Echt voldoende zuigkracht! Je verwacht het niet aangezien hij maar 1300watt is, als ik me niet vergis.
Ook de aftersales van Numatic is zeer goed. Zo kreeg ik afgelopen week een nieuwe slang toegestuurd omdat die van mij gescheurd was.
Enige nadeel van de Numatic vind ik dat je de slang en stroomkabel niet echt kunt opbergen. Daarom heb ik vorig jaar een grote plastic bak gekocht. En hier gooi ik alle accessoires in van de George.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en Tomsel
Zelf zit ik er ook naar te kijken om een extractor aan te schaffen. Ik zat naar dezelfde machines te kijken.
Alleen kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 370 en 372-2 Numatic George?
Kan er niet echt een antwoord op vinden, als ik ga zoeken op het web.
De bijgeleverde accessoires lijken hetzelfde, maar toch zit er een aardig prijsverschil tussen beide machines.
 
Ik heb de karcher se5100 en ben er zeer tevreden over. Goede zuigkracht en gemakkelijk om te switchen naar droogzuigen. Maar net als George geen voorziening om het snoer op te bergen
 
Volgens mijn doen beide apparaten prima hun werk. Ik ga er eens over nadenken welke het van de 2 gaat worden. Dank in ieder geval voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Daar heb ik hem op 1-januari ook besteld. Door leveringsproblemen en andere onduidelijkheden zou deze pas halverwege februari geleverd worden...

(Ondertussen voor paar tientjes meer besteld bij Bol.com. Prachtig apparaat trouwens :) )