• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nxt 2.0 paste wax zacht?

Het begint een trend te worden om wax te smelten, maar ik zou het niet doen. Ik dacht namelijk toch al verschillende keren gelezen te hebben dat bij het maken van een wax de manier van stollen ook van belang is. Maar goed, vermoedelijk kan de ene wax er beter tegen dan de andere, maar toch blijf ik negatief gekant tegen het zelf smelten van wax (tenzij uit noodzaak).

Het ziet er voor het smelten en stollen inderdaad verre van smakelijk uit: Ik sluit mij bij een van de voorgangers aan dat de wax in het vliegtuig waarschijnlijk bevroren is. Ik heb ooit een blik in de schuur laten liggen en na de winter zag het er ook niet meer uit. Ik heb het toen weggegooid. Maar toen wist ik nog niet dat je de wax kon smelten en laten stollen en dat het dan weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt.

Ik heb zelf de NXT paste wax en de Collinite 915 (de laatste zelfs 2X) beiden gesmolten au bain marie. Inderdaad is het verstandig de temperatuur laag te houden en het deksel erop. Zeker de collinite heeft nafta als oplosmiddel en zo voorkom je overmatige verdamping. Ik he met die Collinite zelfs een lege okselfris stick gevuld om zo een wax stick te maken net als de supernatural wax stick. En dat ging prima. Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat ik beide wax soorten goed ken en na smelten en stollen geen enkel verschil in verwerking of duurzaamheid heb kunnen vaststellen.

Zie voor een fotoverslagje over bovenstaande de volgende link:
https://forum.Carclean.com/cc_postst4189/Tip-gevraagd-hoe-wax-uit-pot-te-krijgen-met-grote-pad.aspx

Groeten GdV