• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nxt 2.0 wax na White Diamond

SparcoNL

Detailing trainee
1 mei 2011
15
47
Hey guy's

Ik ben bezig met het polijsten van de zilveren mercedes 450sl van mijn grootvader,
Nou ben ik bijna zo ver dat ik er met white diamond er over heen kan ( wordt mijn eerste white diamond ervaring )

Ik werkte altijd met mezzo / finale / Nxt tech wax 2.0 (
Nou wou ik voor het show effect mezzo / finale / white diamond / nxt 2.0

Maar heeft dit zin ? Of zit er nog zo veel cleaner in de Nxt dat de white diamond word afgebroken?
En wat is de mooiste manier van aanbrengen, met de dap en een zwarte pad of met een hand applicator.

Groetjes

Naar mijn weten bevat NXT cleaners, dus zal het ergens je white diamond laag aantasten.
Kies daarom voor een andere wax, denk aan Poorboys Natty's goed betaalbaar.

het maakt niet uit of je het machinaal of handmatig aanbrengt.

Aan de andere kant , heeft NXT ook weer fillers, en Natty's niet. Fillers die ook in Blackhole zitten.

Ligt dus een beetje aan de staat van de lak, en hoe snel je welk resultaat wilt bereiken.

De lak is in 5 a 6 jaar niet meer gepolijst en best wel ruw.
Ik ben net klaar met mijn hits met mezzo en finale, dus nu is het tijd voor de white diamond.
De lak is weer glad zo als het zou horen. En omdat het een zondag auto is wil ik wel een showroom glans zien te krijgen.

Heeft deze een cure tijd ? Of de gehele auto op boenen en dan in de zelfde volgorde weer uit poetsen of per vlak op boenen en dan direct weer uit poetsen ?

Advies van crew Carclean.com :

Black hole : even late " hazen" en dan kan je die afnemen, je kunt de auto helemaal doen en dan de hele auto weer afnemen in de volgorde waarop je het aangebracht hebt. Kan zowel handmatig als machinaal aangebracht worden (Zwarte pad)

Natty´s : aanbrengen en de swipetest doen. De curetijd is van een aantal factoren afhankelijk, met name temperatuur en luchtvochtigheid spelen hierin een rol.

https://forum.Carclean.com/

Haha,, nee hoowr

Idd de swipe test ;)
Was naar 20minuten vandaag klaar voor het uitpoetsen.