• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tech wax 2.0 vervallen?

Michiel01

Detailing addict
17 apr 2017
9
60
30
Dag allemaal

Ik heb 2 weken geleden mijn auto gepolierd en daarna ook meteen gewaxt. Ik heb voor ik de wax aanbracht de auto ook helemaal ontvet met Gyeon Prep.

Ik heb de meguairs nxt tech wax 2.0 gebruikt. Ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo tevreden ben met het resultaat. Na 2 of 3 dagen gleden de regendruppels nog zeer vlot van mijn wagen maar nu is dit effect helemaal weg.

Het is inmiddels wel 4 jaar geleden dat ik de wax eens een keertje gebruikt heb. Kan het zijn dat hij vervallen is? Of kunnen jullie mij een andere wax aanraden?

Michiel
 
Je kan nóg beter oorwax smeren, die houdt het nog langer vol...

Zonder gekheid, de nxt schittert en blinkt nou niet echt uit in een lange standtijd.
Er zijn (veel) waxen die het langer vol houden, denk hierbij aan:
- Poorboy'sWorld Natty's
- Collinite
- Soft99 Fusso
Enz. Enz. Enz.
 
Men zegt dat nxt inderdaad niet zo lang blijft zitten. Met grote regelmaat komen vergelijkbare klachten langs op dit forum.

Ik ben benieuwd of de hydrofobische eigenschappen terug komen na een goede wasbeurt. denk anders eens na over een andere wax of sealant. Met fusso heb ik goede ervaringen qua standtijd.

succes!
 
Na twee weken moet je toch nog wel beading/druppels zien, maar wel op een schone auto. Als er veel stof/vuil op ligt heb je ook geen druppelvorming.

Verder eens met nicknameless, de standtijd is niet best, verwerking daarentegen wel bijzonder makkelijk en foolproof dus elke maand ermee waxen zou niet erg/wel nodig zijn.