• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nxt tech wax 2.0 ervaringen?

kraster

Detailing rookie
15 jul 2015
7
0
Ik had een starterskit van meguiars met daarin de ultimate liquid wax nu is dat flesje leeg en ben ik Opzoek naar nieuwe wax., echter vind ik 45,- veel geld voor wax.. iemand ervaring met nxt wax of een alternatief??

Ik heb een gele peugeot 106 bj 2002

NXT is een wax waar al een glaze in zit... Daardoor geeft het wel een mooi effect als het net aangebracht is... Maar helaas is de standtijd echt drama!

wil je een goede wax met een goede standtijd.... Kijk dan naar de waxen van collinite... Op een gele was zal ik 845 gebruiken...

poorboys world heeft ook goede waxen!

Meningen verschillen... en in de wereld van detailing is dat ook zeker zo... Iedereen heeft wel andere producten die hij fijn vind...

maar Meguiars heeft misschien wel de grootste naam... Maar bij bijna elk product van mergs is er een ander merk die het zelfde soort product heeft die beter is en vaak goedkoper ;)

NXT is is een sealant en geen wax. Goans graad moet goed zitten bij dot product. Standtijd is wat minder. Ook is die mooi spaarzaam aan te brengen en gaat dus erg lang mee. Dat er ook een glaze in zit is voor mijn nieuw.

Zit er in NXT 2.0 wax niet een cleaner en in de ultimate wax een glaze??

anyway,
er zijn een hoop verschillende waxen veel met hetzelfde doel enkele met toevoegingen.

ik gebruik PB natty's liquid en ben er erg blij mee omdat ik deze rustig voor op de stoep in het zonnetje kan gebruiken.
over de collonite lees je vooral over de standtijd hele goede dingen.

het is maar net wat je wilt.

De NXT ooit 1 maal gebruikt, heb de fles snel aan de buurman gegeven! Bij mij gaf hij vlekken wat ik bij andere waxen nog nooit heb gehad. Koop gewoon een blik 915 goeie en makkelijk te verwerken wax.

de nxt was mijn eerste sealant, waarover ik (nog steeds) tevreden was. ik gebruik nu de pro versie M21 (= nxt on steroids).

heb je een lichte kleur van auto, zou je tevreden moeten zijn van de nxt.

een sealant heeft normaal een langere standtijd dan een wax.

zelf doe ik altijd 3 laagjes sealant, gaat snel en heb je zeker een goede dekking.

de laatste jaren top ik af met M16 wax voor nog langer resultaat!

Nadat ik de reacties heb gelezen ga ik denk ik de overstap maken naar collonite, aangezien ik nieuwe wax nodig heb. Die kan ik gewoon aanbrengen met de vele applicators van ,meguiars die ik nog heb?? Welke doek word er vaak gebruikt voor het uitwrijven van de wax?

Die kun je gewoon gebruiken hoor, en een goeie MF doek ben je een heel eind!
Let er wel op dat je de wax DUN opbrengt!

Mijn ervaring is dat er ook cleaners inzitten en daardoor een mooie wax, helaas voor de standtijd is drie keer niks.
Maar kan je verlengen door te toppen met colinite 915 of 476.
Geen ervaring met M16 of M21 maar volgens ervaringen ook toppers.
Gebruik deze nu alleen nog in huis voor onbehandeld rvs of chroom, omdat deze door de cleaners erg goed verontreiniging verwijderd en glanst als een tierelier.
En standtijd is binnenshuis niet van belang.

+1 voor de collinite, in prijs/kwaliteitsverhouding onverslaanbaar.
Glans en standtijd zijn geweldig, voor mij geen andere wax meer dan deze.
Heb ze alle drie, 845/476S/915

collinitechart620_zps5e090498.webp

Heya Peeps,

@Bofkont: Haha, ik was al op zoek naar dat tabelletje!

Ikzelf gebruik ook een wax van Collinite. De vloeibare 845, welteverstaan. Super wax, tegen een goede prijs!

Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915
Collinite - Super DoubleCoat Paste Wax No. 476S
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Wat betreft je applicator en doeken;

Je hebt nog Meguiars applicators en die zijn prima te gebruiken om de wax op te zetten.

Elke goede Microvezel doek is prima om uit te poetsen. Ik kan je aanraden; de Peluche Verde Doeken van Monello.

Greetz [h=1][/h]