• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

NXT tech Wax 2.0 & PB's Natty's Paste Wax optoppen

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
situatie als volgt :

1 wagen gewaxed met NXT Tech Wax 2.0
1 wagen in de PB's Natty's Paste Wax (blue)

Met welke wax-spray kan ik beide wax-lagen optoppen ?

Heb geen direct antwoord op je vraag, maar heb wel eens de nxt afgetopped met de dodo sn. Heb de sn wel een dag later opgebracht en ik was heel content over het resultaat.
Heb op dit forum eens gelezen dat de nxt eigenlijk meer als een sealant gezien moet worden, dus vandaar dat ik dit eens had geprobeerd.

welke Detailer spray? ->
Dodo juice Redmist,
Poorboys QD+ of QW+
Wolfgang spritz sealant
Pinnacle Crystal mist.

enz..

DB9 zei:
Heb op dit forum eens gelezen dat de nxt eigenlijk meer als een sealant gezien moet worden,

NXT is inderdaad een synthetische wax. het nut van een synthetisch product onder je wax, is dat als je wax laag "op" is.
dat je dan nog een duurzamere laag over hebt. dus dit heeft niet heel veel zin :weetniet

je kunt dan beter 2 lagen SN zetten oid :)

Een aanvullende vraag over de NXT Tech 2.0 vaste wax.

Ik begrijp dat deze eigenlijk niet geschikt is als laatste stap (is zo weer weg) en daarom nog afgetopt zou moeten worden?

Blijkt niet echt uit de omschrijving op de verpakking. Nu heb ik bijvoorbeeld nog wel de Mothers Top Coat maar vraag me af of
dit nog iets toevoegt als ik dit over de NXT aanbreng.

Een fabrikant gaat echt niet aangeven dat het product wat duurzaamheid betreft, niet zo'n hoogvlieger is en dat het getopt moet worden. Lijkt mij logisch ;)