• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ola! Nieuw op het forum

TheRaww

Detailing rookie
16 jun 2017
6
15
31
Berkel en Rodenrijs
Hallo allemaal,

Na lange tijd het forum gevolgd te hebben leek het mij gaaf om toch zelf ook iets te kunnen posten dus toch maar ingeschreven. Ik ben Rewie, 24 jaar en woon in Berkel en Rodenrijs, heel dicht bij Carclean gelukkig!

Ik heb een VW Golf 7 uit 2013 in het zwart. Ik bestel al een paar jaar spullen bij CC en ben nog altijd dik tevreden en blijf nieuwe spullen uitproberen waar goeie reviews over zijn.

Ik heb onlangs de DAP900 v3 pack gehaald en ben er erg blij mee. Het polijsten is nog wel een beetje nieuw voor me maar heb ook al wel uuuuurren filmpjes gekeken om toch de know-how en techniek op te doen.

Recentelijk voor het eerst mn Golf gepolisht en ik moet toegeven dat het een uitdaging was. In zwarte lak met de volle zon erop, zijn er zeker nog wat krassen te zien maar het is zeker beter dan dat het was met alle wasstraat krassen erop! Hieronder kort een lijstje met de leuke dingen die ik over de jaren heen heb aangeschaft:

Shampoo:
Meguiars Gold Class
Mother California Gold
Turtle Wax Ice Wash

Glas:
Dodo Juice - Clearly Mentholl Glass Cleaner
Gyeon - Q2M Glass
Auto Finesse Glass Polish

Klei:
Monello Dolce Verde 250gr
Auto Finesse 200gr

Kleispray:
Dodo Juice Born Slippy clay lube

Wielen:
Monello - Non Ferro (super goed spul!!)
Auto Finesse - Imperial Wheel Cleaner

Dressing:
Nanolex - Tire & Rubber restorer
Poorboys World - Bold n Bright gel
Auto Finesse Revive Trim Dressing

Wax:
Collinite 845
Megiuars Gold Class wax
Turtle Wax classic

Polish:
Monello - Veloce
Monello - Mezzo
Monello - Finale
Chemical Guys - V36
Chemical Guys - V38

Ik zal snel eens een fotootje posten!

Groeten!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Welkom! (Foto's zijn ook welkom)

Een 100% resultaat is erg lastig, en misschien wel onmogelijk! Zo lang je verbetering ziet ben je goed bezig ;)
 
  • Leuk
Reactions: TheRaww
IMG_3451.JPG


Toch ff snel een fotootje gevonden toen die net gewassen was!
 
  • Leuk
Reactions: Tim en MeganeRS
Ja zeker!
golf%20shop%203sh_zpssqmg69oa.jpg

Ik heb fijnere kleuren gehad om bij te houden ;)

Hij is redelijk lastig te corrigeren, maar daarin tegen krijg je er best makkelijk swirls if marring in.
Vooral als de zon lekker schijnt kan dat nogal frustrerend zijn.

Maar dat hou je toch een beetje met zwart... als je een uni kleur heb is het nog erger.
Wat ook altijd leuk is bij zwarte auto's is dat wanneer je een steentje tegen de motorkap krijgt, de plekjes ook meteen wit zijn. (maar dat heb je al ondervonden zie ik :))
 
  • Leuk
Reactions: Tim en TheRaww
Ja zeker!
Bekijk bijlage 96917

Ik heb fijnere kleuren gehad om bij te houden ;)

Hij is redelijk lastig te corrigeren, maar daarin tegen krijg je er best makkelijk swirls if marring in.
Vooral als de zon lekker schijnt kan dat nogal frustrerend zijn.

Maar dat hou je toch een beetje met zwart... als je een uni kleur heb is het nog erger.
Wat ook altijd leuk is bij zwarte auto's is dat wanneer je een steentje tegen de motorkap krijgt, de plekjes ook meteen wit zijn. (maar dat heb je al ondervonden zie ik :))
Ja dat heb ik inmiddels ook ondervonden! (over de marring)

Ik ga toch maar een paars wollen pad proberen om de toch wat diepere krassen uit te halen. Op dit moment heb ik als zwaarste polish de Monello Veloce. Wat zou je nog kunnen aanraden voor mijn golfie?
 
Ik ga toch maar een paars wollen pad proberen om de toch wat diepere krassen uit te halen. Op dit moment heb ik als zwaarste polish de Monello Veloce. Wat zou je nog kunnen aanraden voor mijn golfie?

Ik ben zelf nooit zo'n fan geweest van deze combinatie. Maar dat meer persoonlijk dan dat er iets mis mee is.

Met een beetje geduld moet je hier zeker een goed resultaat me kunnen halen.
 
  • Leuk
Reactions: TheRaww