• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Old sheep vs new Microfiber...

BMW318TI

Detailing addict
20 jul 2009
46
52
Hallo beste mensen,

Ik heb nu zowel nieuwe als oude MG wasmitts liggen, echter ik vraag me af of de nieuwe wel beter is dan de oude schapenwolv ersie.
Immers de oude heeft langeren haren, dus neemt meer vuil op (minder krassen).
Wel is het zo dat de nieuwe wasmitt sterker is, dus meer geschikt voor ruige plaatsen.

Het is gewoon persoonlijke voorkeur, de een vind wol lekkerder, en de ander MF :weetniet
Oftewel, gebruik wat jouw het beste bevalt.

stimpy68 zei:
Het is gewoon persoonlijke voorkeur, de een vind wol lekkerder, en de ander MF. Oftewel, gebruik wat jouw het beste bevalt.

Kun je je keuze niet direct maken, doe dan hetzelde als wat ik normaliter doe.

Als de auto VUIL is, gebruikt ik Micro Vezel. Is de auto redelijk schoon, dus weinig vastzittend vuil, dan aai ik de auto echt met een schapenkontje. Lovely :love

Langere vezels sluiten vuil beter in tov korte...Maar ,ze laten ook minder makkelijk los. Dus iets met langere vezels zal beter moeten worden onderhouden.
Bij korte vezels zal je dan minder goed moeten spoelen in de emmer ,langere haren vergen eventueel nog wat vingerwrijving.

B.K. zei:
langere haren vergen eventueel nog wat vingerwrijving

Hahaha die Bartje. Volgens mij heb jij het boek van Goedele Liekens met je verjaardag gekregen ???

Dan weet jij vast wel wat je met een ijsklontje kunt doen ? :ja :ja :ja