• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onder de motorkap?

musje83

Detailing addict
16 sep 2011
18
60
Nou, volgende week een sessie gepland met een wat meer ervaren DAP-er. Kijken of we de arizona orange gekleurde Fiësta weer naar haar oorspronkelijke glorie kunnen herstellen.

Onder de motorkap is het echter ook één grote bende van olie, stof, zand en alle zooi die je na 14 jaar rijden kunt verzamelen. Ik ben in één van de vele show-offs een mooie foto tegen gekomen van iemand die zijn hele motor-compartiment onder had gespoten met een foam (volgens mij dezelfde die hij voor de rest v/d auto gebruikte) maar ik weet niet meer welk topic dit was of welk product. Dat foam diende volgens mij simpelweg om al het vuil los te weken en leek wonderbaarlijk goed te werken.

Wie heeft hier ervaring mee en waar moet ik op letten? Ik zal de bovenkant van het blok zelf, de verdelerkap, accu, bougie en bougiekabels zo veel mogelijk sparen, maar de rest moet écht schoon.

Bedankt alvast :jippie

gewoon doen met de juiste spullen

bij mij ging de gaskleppostitie sensor stuk. :-"

mijn moter ruimte leek wel weer een nieuwe na een grondige schoon maak beurt.

kijk hier anders even

https://forum.Carclean.com/cc_postst11277/Motor-ruimte-wassen.aspx

gr sander

Autoglym engine cleaner en daarna afspuiten met hogedruk handspuit met water en de eletrische delen mogen best een beetje nat worden maar wel niet vol erop richten een beetje nevel doet wonderen.
Daarna effe laten drogen en afwerken met Poorboy trim restorer.:cool

j.lipsch zei:
Autoglym engine cleaner en daarna afspuiten met hogedruk handspuit met water en de eletrische delen mogen best een beetje nat worden maar wel niet vol erop richten een beetje nevel doet wonderen.
Daarna effe laten drogen en afwerken met Poorboy trim restorer.:cool
heb die autoglym 2 weken in bezit maar durf nog steeds niet te gebruiken :schaam
vind het afspuiten met water beetje creepy eerlijk gezegd, zou een grote waterspuit niks zijn die voor planten te besproeien gebruikt?

Deze spuit komt mij regelmatig goed van pas. Het enige nadeel is dat ik hem altijd van BlackPassatJunior moet lenen.
gardena.webp

Voorzichtig kan geen kwaad
Haal een paar dreadlock handschoenen bij de Xenos
Doe je het daarmee, kost een fluit en zero kans dat het dan fout gaat

Hans

Ik gebruik normaalgesproken zo'n druksproeiertje als op de foto voor het afspoelen van de Autoglym Engine Cleaner....omdat ik toch ook nog altijd wat huiverig blijf voor water onder de motorkap heb ik laatst ipv het sproeiertje een vochtige mf-doek gebruikt...nadien motorcompartiment ingesprayed met Autoglym Vinyl&Rubber Care en de motor ff laten draaien....het zag er even goed uit als anders. :ja

gisteren tot 2 maal toe gebruikt, eerst bij mijn Golf en daarna bij de nieuwe Alfa Mito van mijn zwager

Bij de Golf goed ingespoten, geborsteld en afgespoten met een plantenspuit om even voorzichtig te proberen
daarna de Mito van mijn zwager gedaan want die was ook vies en stoffig, alleen hij heeft hem gewoon met de sproeier van de tuinslang afgespoten
Ging erg goed, daarna met de compressor beetje droog geblazen

was ff spannend, maar ook onder de motorkap ontmaagd :lol