• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onder water

Ik sluit me volledig aan bij het huren van een ontvochtiger bij een verhuurbedrijf. Die haalt zo'n enorme hoeveelheid vocht eruit!!! Kijk vooral uit met kacheltjes. Lijkt me nou niet de meest veilige oplossing.
 
Johnny Bravo;344265 zei:
Deairco flink aanzetten maakt de lucht erg droog!

Dan moet je wel op 2 dingen letten:
- Ervoor zorgen dat de vocht vanuit het tapijt in de lucht opgenomen wordt
- De airco op recirculeren zetten zodat de lucht uit de auto daadwerkelijk wordt gecondenseerd en dus afgevoerd wordt.

Droge koude lucht van buiten naar binnen pompen schiet niet op namelijk.


Persoonlijk zou ik die auto goed warm stoken met een raam op een kiertje, gaat ook redelijk snel is mijn ervaring. Vochtvreters in de auto zetten kan ook geen kwaad, die nemen alles wat verdampt is mooi op uit de lucht.
 
Voor drogen is luchtverplaatsing belangrijker dan temperatuur. Warme lucht kan meer waterdamp bevatten, dus veel warme lucht verplaatsen is ideaal, maar in ieder geval veel lucht verplaatsen.
 
heb veel goede oplossingen gehoord, maar ik ben ook van mening dat OOK ventileren, zo veel mogelijk ventileren een goede bijdrage levert. Dus zodra het kan, als het een droge dag is, gooi die ramen open. Al is het maar een uurtje droog, gooi een uurtje de ramen open (er vanuit gaande dat je de auto buiten moet laten staan)
 
WouterP;344279 zei:
- De airco op recirculeren zetten zodat de lucht uit de auto daadwerkelijk wordt gecondenseerd en dus afgevoerd wordt.

Dat is nu wat je precies niet moet doen: bij recirculeren wordt steeds dezelfde lucht rondgepompt in de auto, en raakt de lucht dus compleet verzadigd met de waterdamp. Recirculeren betekent dat de lucht die normaal achterin de auto naar buiten gaat, nu juist opnieuw naar voren wordt geleid, om daar opnieuw het interieur ingepompt te worden.