• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud droogdoek delirium orange

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Goedemiddag,

Ik heb me laatst een Delerium Drying towel aangeschaft( https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC_1_101684) , ik ben er wel tevreden over.
Alleen heb ik nu de auto een paar keer ermee droog gemaakt en wordt de doek wat vuil.

En is dus mijn vraag: hoe moet deze doek onderhouden worden?

In het wasmachine? Hoeveel graden? Achteraf in azijn had ik gehoord? Hoelang in wasmachine? Alle info is welkom!

Ps, vraagje over de doek. Deze heeft een zijde met langere haartjes en korte. Mag ik deze beide zijdes gebruiken bij het droogvegen?

Alvast bedankt!

In de wasmachine op 30 graden... Met vloeibaar wasmiddel... Geen wasverzachter... En niet in de droger ;)

En ik heb iets gehoord van nadien de doek met azijn in water voor het kalk eruit te halen?
Klopt dit? En wat voor azijn kan ik hier best dan voor gebruiken?

Azijn zorgt ervoor dat kleuren niet afgeven... (Geloof ik) Gebruik wel natuur azijn... Schoonmaak azijn is slecht voor de rubbers van je machine

Wat Zluyter zegt, op 30c zonder wasverzachter en niet in de droger. Wanneer de Delerium erg vies is, is 40c geen probleem. Azijn wordt wel ipv wasverzachter gebruikt, maar niet bij elke wasbeurt dacht ik.

Azijn helpt idd tegen hardheid van het water. Breekt de kalk af. Gewoon wassen met vloeibaar wasmiddel en een kleine dosering (staat op verpakking) MF restore erbij.

Oké, conclussie: Wasmachine 30°, geen wasverzachter, best niet in droogkast. Eventueel nadien in water met natuurlijke azijn tegen de hardheid van het water.
Alvast hartelijk bedankt voor de snelle reacties!

Weet iemand trouwens de functies van de haartjes ? De lange vs de korte?

• Leuk
Reacties: Fred Focus
Even inbreken, sorry..
Jullie hebben het allemaal zo specifiek over vloeibaar wasmiddel. Waarom?
Ik gebruik zelf namelijk enkel waspoeder omdat dit imo zuiniger in gebruik is en ook minder resten in de machine achter schijnt te laten.. Kan dit dan kwaad voor de doeken?

Ik gebruik alleen de Mf restore moet daar eigenlijk nog vloeibaar wasmiddel bij?
normaal wordt alles gewoon schoon.

Volgens mij niet. Het is gewoon een wasmiddel. Ik zou alleen wat azijn toevoegen om de hardheid van het water wat te compenseren
Heb ik hier een tijdje niet gedaan en merk toch dat de doeken harder waren geworden.

Eamane vloeibaar wasmiddel lost beter op dan waspoeder. Met waspoeder loop je het risico dat het klontjes poeder zijn die niet oplossen en in je doeken terecht komen. Ik heb dit uiteraard niet zelf getest en wellicht kan het geen kwaad om waspoeder te gebruiken. Ik doe wat de rest doet en ik wil niet het risico lopen dat ik mijn doeken (of erger: een auto) verkloot.

Deze kerel heeft een hele video over het wassen van MF doeken. Op 8:45 begint het stuk over waspoeder tegenover vloeibaar wasmiddel.
https://www.youtube.com/watch?v=X9W-mMJicSM

• Leuk
Reacties: Zluytr
Mijn droogdoeken, Monello's en Deleriu Orange gaan al heel lang in de wasmachine na elk gebruik, en daarna meestal in de droogkast. De oudste is nu twee en een half jaar oud zowat en verschilt qua zachtheid amper van mijn nieuwe kleine Senza Aqua. Ik droog een eerste keer met de korte kant en daarna nog eens met de lange kant. Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

"Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden". Het reinigt niet alleen je MF doeken, spons of applicator het maakt het ook weer lekker zacht. Dat is wat een gewoon wasmiddel niet doet.