• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud glimmend zwart kunststof in het interieur

Viffer

Detailing chief
23 jan 2018
83
93
Midden
Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb een vraag waar ik het antwoord op het forum nog niet gevonden heb.
Veel interieurs hebben tegenwoordig dat prachtige zwarte plastic wat zo statisch is als wat. Daarnaast is het vreselijk gevoelig voor krasjes en vette vingers.
Hoe maken/houden jullie dit schoon en houden het antistatisch. Is er een beproefde methode en of middel om dit aan te pakken zonder dat er vettige laag op komt?
20180212_112608.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M1997
Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook in mijn auto, ik heb het laatst gereinigd met roze dasty (dit laat een frisse geur achter) en houdt het een paar dagen relatief stofvrij. Tevens heb ik ook een microfiber doek in het dashboard kastje liggen om af en toe het stof af te nemen.
 
Echt anti statisch krijg je het jammergenoeg niet.... Gewoon bijhouden met een licht polijstmiddel en een doekje als er krasjes op komen. Verder een MF doek in de auto leggen om af en toe bij het stoplicht er een keer overheen te halen.

Verder zou ik geen Gyeon Trim (zoals reeds aanbevolen) op hoogglans zwarte interieurlijsten doen, dit is voor ongelakt kunststof.
 
Ik gebruik helemaal geen gekke middeltjes voor dat zwarte hoogglans.

Slechts een knappe MF doek. En dat gaat gewoon uit de grote kunst.
 
Een klein sprayertje met bijv. Spray & Wipe en een MF-doekje in de auto leggen? Zo kun je de boel wat afnemen zonder product te smeren en dergelijke. (Of Interior Cleaner ofso) :p
 
Ah die had ik inderdaad nog niet gevonden, had namelijk nog nooit van het spul gehoord. Dank!