• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud - Lancia FoamLance

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.867
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Normaal word ik lichtelijk gestoord van topics met vragen die al 100x gesteld zijn, maar nu moet ik er zelf toch ook aan geloven. Ik kan namelijk via de zoekfunctie niets vinden over het onderhouden van mijn Lancia Foamlance. :D

Wél vond ik 2 topics waarbij werd opgemerkt dat er een filmpje moet zijn op het forum over het demonteren + schoonmaken van een Lancia. Kan deze helaas niet vinden. :S

Iemand een idee waar deze staat of simpelweg weet hoe ik 'm kan demonteren?

(Dacht iets te herinneren over teflon, filters, etc)


Momenteel wil de HD nog wel eens ''vastlopen'' en het lijkt erop dat er iets in de Lancia verstopt zit of bijna. Een matige oplossing was om de onderkant van het filter, wat in de fles hangt, eraf te halen, maar het foam was nog steeds niet zo denderend.


THANX!
 
Ik heb zelf nu 2x mijn Monello lance gedemonteerd en schoon gemaakt. Maar er zat echt geen vuil in. Gelukkig.
Een bankschroef is wel aan te raden. Dan kun je tenminste een beetje kracht zetten.
Er staan wel wat filmpjes op YouTube:

 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik heb hem over al die tijd pas één keer uit elkaar gehaald.
Verder vul ik na het foamen altijd de fles met schoon water en spoel langdurig door zodat alle zeepresten worden verwijderd.
Die zorgen naast kalkresten voor de meeste vervuilingsproblemen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik heb de foamlans voor een groot gedeelte uit elkaar gehaald volgens het filmpje. Sommige dele kreg ik met geen mogelijkheid los om bijv. bij de ''jet'' te komen waa k het filmpje in gepord word, maar het belangrijkste was denk ik het stalen filtertje.

Wat mij opviel is dat toen ik door deze behuizing + filtertje water wilde laten lopen, er niks gebeurde. Ik blies erop en de APC+D schuimde meteen zo ernstig eruit, dat het wel een slagroomspuitje leek. Hierna spoelde ik hem door met schoon water en dan loopt het water er zelf uit. Opnieuw met sop erbij en hij liep weer niet door.

(Volgens mij snap ik nu pas waar het foam vandaan komt als je aan het foamen bent, hahha! :p )

Doorspoelen is dus wel erg belangrijk en dus moet ik dat met meer consequentie doen.


Binnenkort de lans even testen :p




Greeeeetz
 
Vandaag een lullig straaltje foam uit de Monello Foam lance en een mooie fontein op de koppeling met de Kärcher.
Iets in mij zei dat dit niet goed was.
Overal aan zitten draaien, inmiddels de jas, broek en horloge kleddernat. Nee dit ging het toch niet worden.

Apparaat volgens filmpje gedemonteerd. Ineens zag ik ook een klein ijzeren ringetje in de wasbak liggen...
Inmiddels het filter er uit gehaald en in bakje “ontvetter” liggen. Morgen maar weer inelkaar schroeven.

Iemand een idee of dat daadwerkelijke oplossing bij het probleem is of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?? Dat ringetje heb ik maar in de lans laten vallen. Geen idee of dat zo hoort...
 
Half uurtje te vroeg
Op verzoek van @Istnogferarie en uiteraard is hulp van anderen...
Wil wel weer lekker kunnen foamen nl.

8c60eb7d558475ea1a5a21d1058ce77a.jpg

7efd158c6c94821b7e2575160a6b997f.jpg

f732df335976aaaed2eafb4c3d306135.jpg

a58e6141f47aa6b785fca8561bf33d7a.jpg

63b2e4387c9d5e8694523d8f41db94c7.jpg

b2e2f55bd2c34b987d3f101f775cde2b.jpg

ab18fc7b71f4e547f436a7733e93a01d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ringetje herken ik niet als onderdeel
Als het geen rubber is (rekbaar) en niet netjes rond, lijkt het eerder een restje
Losgekomen bij overgang van messing naar kunststof (schroefdraad)
 
Is inderdaad geen rubber, zal wat vervormd zijn door het ragertje wat ik er doorgehaald heb om schoon te maken.
Valt wel helemaal naar beneden als ik hem in het kunststof van een na laatste foto laat vallen.

Het lijkt mij overigens geen functie te hebben, zoals je inderdaad aangeeft. Lijkt ook wat te oxideren.
 
Zal hem straks ff weer in elkaar draaien om te zien of filter schoonmaken geholpen heeft om fontein te voorkomen.
 
Helaas, blijft gedeeltelijk op kopppeling met hd eruit spuiten.
Heb CC maar een WA gestuurd. Misschien dat zij een gouden tip hebben. o_O