• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud - Lancia FoamLance

Even twee filmpjes geschoten. Zelfs rechtstreeks op het pistool gaat het mis.
Zoals je kunt zien, komt er wel water doorheen, maar ok koppelstuk gaat het mis.
Raar, omdat ie het dik anderhalf jaar goed gedaan heeft.


 
Ik vermoed dat de rubber O-ring aan de connector verrot en/of beschadigd is.
Zelf heb ik het ook gehad. Nieuwe O-ring geplaatst, ingesmeerd met wat vaseline en nergens meer last van.

Door de vaseline blijft de rubber soepel en gaat de connector ook makkelijker in de koppeling van de lance.

20180204_170515.jpg
 
Hmmm, da’s bij mij een en al zwart plastic @nicknameless, waar ik geen ringetje kon ontdekken.
Is toch niet de bedoeling om dat plastic te verwijderen??

Dat dacht ik ook @RedCat, maar waar ik die exact mis, is me een raadsel. Daarom dacht ik aan een gedeeltelijke verstopping, omdat er wel water doorheen komt.

Zie onderstaand fotootje
927E99FF-3A2A-4786-9015-D9E0CCAC52F2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Marcel, als je in het uiteinde van de lancia kijkt die in je HD gaat, zie je een geel ding zitten.
Deze heb je ook gedemonteerd zag ik in je foto’s.
Onder dat gele ding hoort een rubber ringetje van zo’n 5 mm groot te zitten.
Zelf ben ik deze wel eens kwijt geraakt doordat dat gele ding aan m’n HD lans bleef hangen als ik de lancia eraf haalde.
Toen had ik exact dezelfde lekkage.

Kun je gewoon bij Karcher bestellen, zit in een setje met verschillende o ringen.
Uiteraard vond ik dat ringetje een dag later op m’n oprit

Ik heb dat gele ding nu vast gelijmd in de lancia, omdat hij er zo makkelijk uit kwam. De manier van contecten aan HD (kwartslag draaien) is namelijk hetzelfde als dat gele ding eruit halen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
En wat zou ik toch zonder jullie moeten. Er zit inderdaad geen ringetje op het gele ding.
Ik ga direct even neuzen, dank, dank, dank.

*edit ik zal deze ringenset dan maar bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Marcel, ik heb deze toen besteld. (En de volgende dag terug gestuurd omdat ik het ringetje had gevonden) (Onderdeel nr ff op Google opzoeken)
5b9492d58140c23d774b624cad773cfa.jpg


Het gaat dus om die kleinste maat ringetjes en die komt dan onder dat gele ding.
Check voor de zekerheid nog ff de plek waar je hem gedemonteerd hebt, t is echt n piepklein ringetje.

Volgens mij zijn de ringen uit set die jij hebt gevonden allemaal een maat groter.
 
Laatst bewerkt:
Thnx @mdlange zal deze bestellen dan.
Het lijkt dat het ringetje wat op foto staat, er tussen heeft gezeten dan. Die zat alleen los in de lans.
Nergens een rubber ringetje tegengekomen nl.
 
OPGELOST

De meer dan TOP service van CC laat me niet in de steek.

Het blijkt inderdaad een rubbertje te zijn op het gele stukje.
Er is inmiddels een ringetje vanuit Berkel en Rodenrijs onderweg met de tip om het gele koppelingetje met wat secondelijm vast te lijmen.

@m@rio, je aanbod is niet meer nodig dus.:innocent:

Dank voor jullie feedback allen.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe en Etterual
Om eerlijk te zijn geen idee waar die moet @mdlange, want hij zat er immers niet meer op. :joy:
Maar het lijkt me dat ie maar op één manier pasto_O

Enne, anders weet ik nu waar ik de hulp halen kan:innocent: