• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud nieuwe velgen.

Dido

Detailing rookie
5 apr 2011
14
0
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik heb nieuwe velgen gekocht. ( http://94.100.113.5/1271800001-1271850000/1271832001-1271832100/1271832079_5_WNtQ.jpeg )
Ook heb een potje rimwax gekocht om er een goede waxlaag op aan te brengen.

Nu ben ik van plan om klei te kopen, om evt remslijpsel te verwijderen, en goed bij te kunnen houden.
welke klei raden jullie mij aan?

En is het ook verstandig om met deze velgen, bijvoorbeeld wheel brightners te gebruiken, om de velg goed voor te kunnen behandelen, of is een sopje beter
gezien de chrome rand?
En wat raden jullie me nog meer aan?

Alvast bedankt voor de moeite.
Grt.
 
Wanneer de velgen hagelnieuw zijn, zal er niet veel vervuiling op zitten.
Ik zou nieuwe velgen lekker kleien en daarna mooi polijsten voor een maximale uitstraling.
Daarna in de Rimwax.

Ik zou het tovermiddel Iron-X overwegen voor het periodiek grondig reinigen.
Zowel Iron-X als kleien zal iedere aanwezige door jou aangebrachte bescherming verwijderen, dus daarna altijd weer opnieuw beschermen.

Wanneer je velgen goed in de wax staan, zal een sopje voldoende zijn bij de wekelijkse wasbeurt.
 
Oke bedankt voor de info.

Nu heb ik nog een vraagje.
Mijn velgen hebben een chrome/ gepolijste rand.

Kan het middel Iron X geen kwaad op deze laag, aangezien het een zuur product is?

Alvast bedankt.
gr
 
Is de chrome rand afgewerkt met een blanke laklaag?

Verder zou ik niet gelijk met velgenreinigers aan de slag gaan als je je velgen regelmatig schoonmaakt. Remstof zit bij normaal gebruik van de auto na een week niet heel erg vastgehecht.
 
Dat zou ik niet durven zeggen, of deze hiermee is afgewerkt.
Raad je het me anders af?

Want zag dat iron x wel zuurvrij, en ph neutraal is.
gr
 
Ik zou zelf c-quartz op de velgen zetten, voor een nóg betere beschermen. Op C-quartz kun je gewoon een waxlaagje zetten.

Iron-x is inderdaad ph-neutraal en dus veilig voor je rimwax. Alleen stinkt het, dus alleen in een goed geventileerde ruimte gebruiken, anders blijft de geur hangen.