• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud Protech laag

martijndierckx

Detailing rookie
23 jun 2014
1
0
Hoi

Ik rijd met een zwarte metallic auto rond die in de protech gezet is, zo'n 2 jaar geleden. Op zich ben ik niet ontevreden, hoewel ik het niet opnieuw zou doen.
Ik merk dat de laag er na een paar maanden van verdwijnt. Eerst voelt ie ongelooflijk zacht aan en wast ie echt zalig, maar na een paar maanden verdwijnt dat effect al snel.
Ze hebben de laag pas geserviced (nog eens een pak geld) en nu voelt ie weer effe babyglad aan. Maar dus niet voor heel lang.

Vraag is of ik die polymeren laag zelf kan onderhouden?
Ik wil gerust een degelijk machine kopen (DAP900 bv). Maar ik wil zeker zijn dat ik over 4 jaar nog steeds een perfect onderhouden wagen kan doorverkopen...

Graag jullie advies, zowel technisch als in de richting van bepaalde producten...

Groetjes en thx voor het advies
M

Vergeet Protech en start van voor af aan:
  1. Wassen, drogen
  2. Non-Ferro
  3. Kleien
  4. Polijsten
  5. Ontvetten
  6. Gyeon Q² PRIME of Q² MOHS
Onderhouden met Gyeon Q²M Bathe+ en zo nu en dan Gyeon WetCoat of CanCoat en je hebt ontzettend veel plezier!

Of jij je auto over vier jaar nog als netjes kunt verlopen ligt aan de manier waarop jij je auto onderhoudt. Een meer duurzame beschermlaag is een coating zoals Tim aangeeft. Je zou ook kunnen gaan voor een gewone wax of sealant. Deze bieden over het algemeen ook een goede bescherming maar moeten wat vaker aangebracht worden. Mijn tip is om eerst even de stappenplannen door te lezen hier op het forum.

Snap het niet helemaal. Je geeft aan best tevreden te zijn met de Protech laag, maar dat het gladde effect na twee maanden als flink minder is. Je geeft ook aan niet nogmaals te kiezen voor een Protech behandeling. Echter je geeft wel weer een pak geld uit aan een nieuw laagje Protech. Ik zelf zou niet tevreden zijn met een dure behandeling zoals Protech waarvan na twee maanden al weinig meer van te merken is. Als jouw doel is de auto mooi te houden voor een toekomstige verkoop, dan zou ik idd voor een coating kiezen. Overigens wil dat niet zeggen dat je auto niet meer kan beschadigen. Krassen, swirls en vogelpoep vlekken zijn nog steeds mogelijk en zullen behandeld moeten worden.

• Leuk
Reacties: Tim