• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontvetten

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Ik heb wat sierstrips chroom/plastic voor op de de auto te plakken Nu heb ik de kunststof delen ontvet met APC maar de chromen strips ( met 3m plakstrips) plakken slecht. Is er een betere manier om kunststof panelen te ontvetten, misschien alcohol of ?? Heeft iemand tips om deze sierstrips GOED te bevestigen.

Ik hoor graag goede tips.............

vr. gr
 
Hey Robsel,

Ik weet niet precies wat het beste is, maar heeft de APC die je hebt gebruikt ook een ontvettende werking? Ik heb bijv. de PB APC+D en dat is dus een All Purpose Cleaner + Degreaser.

Misschien de boel eerst ontvetten met ammonia?


Greetz
 
Ik dacht dat PB- APC cleaner & degreaser die ik gebruik een echte pure ontvetter was, ik gebruik hem ook voor de motoronderdelen te cleanen. Ammonia is waarschijnlijk ook een tip.
Thanks...nog meer tips ?
 
Sommige kunststoffen laten zich slecht verlijmen door de aanwezige weekmaker.
Dus er is een kans; dat hoe goed je het ook schoonmaakt, je problemen blijft houden met de verlijming.
 
Mijn ervaring is ook dat het plakvermogen van de sierlijsten (uit china ! ) niet optimaal is. Ik heb voor alle zekerheid maar een rol 3m dubbeltape besteld.
Ga het in ieder geval proberen met Siliconen verwijderaar en amonia. Mogelijk ook een stikker verwijderaar ?

Nog meer tips altijd welkom....

Dank en gr.
 

Vergelijkbare onderwerpen