• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onzichtbare vervuiling op de voorruit

manuel315

Detailing trainee
7 mrt 2014
15
47
Beste,

Ik heb bij regen een probleem in of op mijn voorruit zitten. Het lijkt op een vettige laag (vanwege het gedrag van het water op het raam). Ik heb de ramen al schoongemaakt (met oa. DJ Clear Menthol, Ajax en W5 van de Lidl), met de glaskrabber behandeld, gekleid en zelfs al met Prep afgenomen, maar geen van alle geeft het gewenst resultaat.
Ik heb ter verduidelijking even een foto toegevoegd.

Vervuilingophetglas_zps409468e5.webp

Het enige wat ik nog in huis heb staan om dit op de lossen is m'n DAP (incl. de polijstmiddelen) en Professional Polish, al heb ik de indruk dat ook dat niet de oplossing is. Zou een product als Car Glass Polish (Autoglym) helpen? Eventueel icm een speciale glaspad op m'n DAP? Of heeft iemand andere ideeën?

Alvast bedankt!

lijkt toch eerder een ruitenwisser probleem, hij slaat een stuk over lijkt het net. smeer het scharnier van je wisser eens waardoor de veerspanning wat strakker word

Ik denk zelf dat het niet aan de ruitenwissers ligt en wel omdat ze nieuw zijn en het probleem ook goed te zien is als ik ze niet heb gebruikt (als de auto bijv. geparkeerd staat in de regen). Daarnaast heb ik de ruitenwissers ook schoongemaakt (met DJ én met prep). Ik ben dat alleen hierboven vergeten te melden.

Ik merk ook geen enkel verschil tussen de oude wissers en de nieuwe. Daarnaast glijden de wissers ook soepel over het raam heen.

Ik ben het met Jesso88 eens. Dit lijkt erop dat de ruitenwissers te weinig druk hebben van de veer in de ruitenwisser armen.

Stom gedacht misschien maar wellicht is poor boys prof polish wat om te proberen daarna opvolgend gyeon prep/ruitenreiniger?

Aan dat laatste heb ik ook al gedacht, maar ik bedacht me toen ook dat een speciale pad met ruiten polish waarschijnlijk krachtiger is en daarom wellicht beter.
Ik begrijp de redenatie van de ruitenwissers, die niet genoeg veerdruk zouden hebben, maar ik heb het probleem ook op het moment dat de auto langere tijd heeft stil gestaan en de ruitenwisser nog niet gebruikt zijn (of als ik de voorruit gewoon nat maak). Dus ook zonder gebruik van de wisser, is dit te zien. Alleen is dit de enige foto waarop het duidelijk te zien is.

Ik ga prof. polish morgen een proberen. Kijken of dat soelaas biedt. Ik zal daarna het resultaat hier even posten.