• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen !!

kickman

Detailing trainee
17 aug 2017
3
45
Mokum
Aloha!

Ben Hans uit Amsterdam. Na een Alfa, 3x een nieuwe Mazda nu een 2de hands Ford Focus 2012 Titanium Panther Black (dacht ik, hij's zwart metalic).
Aantal jaren terug een verzameling Meguiars van iemand gekregen en daar bij gebleven. De laatste Mazda, een 3 Velocity Red, werd regelmatig met de hand gewassen, gekleid en gewaxt. En ook door de krasstraat... :innocent:.

Heb laatst toch wat "spoets" restanten op de Focus gezien van de dealer of wie het ook gedaan heeft voor het afleveren.

Bij toeval laatst Carclean op Facebook ontdekt... En toen kwam er een kompleet andere wereld te voorschijn. Wat nu betekent dat ik a.s. zaterdag wat kom shoppen. Of een Dap dan ook nog gaat lukken?? Geen idee hoe hard de lak van Ford is. Of ik een DAP 500 of 900 moet aanschaffen. Ben daarmee volstrekt onbekend. Heb wel een leuk lijstje bedacht. Aanvullingen of opmerkingen, kom maar op. Alle hulp wordt gewaardeerd.

  • Wassen: Born to be mild
  • Droogdoek: Senza Aqua Drying Towel of Silk Dryer XL
  • Velgen: NonFerro
  • Klei: Dolce Verde
  • Lub: Poorboys World - Clay Lube
  • Prep: Gyeon Prep
  • Leer: Mothers Leathercare kit
  • Algemeen: APC Poorboys, Monello refill flessen + spray 700ml
Dan nog MF doeken, welke ??,

En als wishlist, een Monello foamkit en een DAP. Wordt zaterdag de DAP500 of nog ff sparen voor een 900 v3 Scholl / Monello kit.
 
Welkom op het forum, Hans.
Ook ik gebruik de peluche Verde, hele fijne doeken! Verder staan er hier op het forum verschillende lijstjes van eenvoudig tot zeer uitgebreid, voor iedere smaak;)
 
  • Leuk
Reactions: kickman
Nog een item voor "vervanging". Gebruik nu Meguiars Cold Class Premium paste wax, maar lees zoveel over Collinite 845. Is dit de moeite waard om een blik dat nog voor 3 kwart vol is te vervangen voor 845?? Daarnaast zie ik regelmatig iets over Monello Acquafobia voorbijkomen. Gebruik je dit nog over je wax of als je je auto gewassen heb en dan als afsluiter er nog overheen?? Het gebruik hiervan is mij niet helemaal duidelijk.

Tips / adviezen / raad, alles is welkom. Ben nog een aardige newby heb ik in de gaten. Zoveel merken en soorten van de zelfde wasmiddelen, waxen, preps, enz enz.
 
Welkom Hans,
Collinite is zeker aan te radem super wax
heb zelf vorige week mijn eigen wagfie weer even een opfris beurt gegeven met de
Collinite 915 daar zit iets meer Carnauba in:cool:
IMG_20170811_151931.jpg

IMG_20170811_151724.jpg

hen je een klein ideetje van de 915​
 
Hallo allemaal,

Lange tijd alleen maar gelezen hier. Sinds kort een andere voiture, een BMW 330E in Citrin Schwarz (op het oog zwart, in de zon heel donker bruin metalic /mica).

Wordt ondertussen op de bekende manier gewassen (btbm, Colinite 845, Bath+ enz enz). Echter in het licht zijn er toch swirls e.d.te zien. Tijd voor en DAP. Maar, welke middelen adviseren jullie, dus pads en polijstmiddel? Als ik het zo lees dan is voor een Duitse lak Scholl is aan te bevelen.
Schoonzoon heeft een Audi TT die lak technisch veel liefde nodig heeft.

PHOTO-2020-05-14-16-59-41(1).jpg
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: AndyVR en PA27506
Welkom terug :D Mooie wagen hoor!

De scholl set is erg mooi, de paarse compounding pad schijnt daarbij heel robuust en duurzaam te zijn. Eigenlijk is elke set wel mooi, het blijft koffiedik kijken want als je lak echt knoeperdhard blijkt, dan moet je dus nog groffer; er is geen set die daar kant en klaar voor gemaakt is. Blijkt dat jouw lak onder zo'n uitzondering valt, zul je alsnog moeten bijbestellen.