• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

%@^$%%^@ ook gekeyed :(

Typhoon

Detailing rookie
6 jun 2008
310
0
Ik wordt niet goed. :'(

Ga ik net even naar de lokale wasplaats om de auto af te spuiten, ik loop naar de andere kant van de auto en tref dit aan :'( :

909300ff.webp

ab408220.webp

8c1efa97.webp

De een of andere ************ heeft het blijkbaar nodig gevonden om even wat schade aan te richten }:)w
Ik snap er even helemaal niets meer van. Is het nou zo moeilijk om met je tengels van andermans spullen af te blijven.

De kras lijkt (gelukkig) niet helemaal door de lak gegaan te zijn, maar ik voel hem wel heel duidelijk en mijn nagel blijft er ook achter haken. Ik betwijfel dus of ik deze kras weg krijg :weetniet

Eerst even rustig worden en dan ga ik maar eens proberen hoe ver ik kom met de DAP en SSR spullen.

op het forum staan geen adressen, dus denk dat dat meevalt..

in ieder geval erg beroerd, en denk niet dat je heel ver komt met de dap..

vrees vullen / wetsanden als enigste optie

he mooi shit zeg.....

Maar kan ook een tak zijn geweest of iets dat aan een karretje zat etc.
Meestal zijn sleutelkrassen dieper en wat langer.

Hopelijk krijg je het redelijk weg.

Lijkt wel een trend te worden idd ]-0 ik hoop dat je de daders kunt vinden en dat de afhandeling goed verloopt..

Spijtig :(

Maar het ziet er mij niet echt opzettelijk uit ,ook omdat het nog overgaat naar de klink. Eens hoe ,zoiets is altijd vervelend.

Toch denk ik ook dat je het wel wat beter zal kunnen maken met polijsten.

Vanmiddag ben ik met de DAP, mijn hele verzameling 4" LC Pads (erg handig voor dit soort werk) en Poorboys SSR's aan de gang geweest in een poging om de schade (liefst geheel) te verwijderen. Hoewel ik redelijk voorzichtig begonnen ben (SSR2,5 op wit) en dit wel iets van verbetering gaf, ben ik uiteindelijk (onder het motto: het kan niet erger worden, alleen maar beter) na verschillende tussenstappen (SSR2,5 op oranje en SSR3 op oranje) uitgekomen op SSR3 op heavy green 8o

De kras is in ieder geval minder zichtbaar geworden en minder diep (mijn nagel blijft nog maar op een heel klein stukje van de kras hangen), dus het heeft wel verbetering gebracht.

6b4126dd.webp

832828d0.webp

Ik heb ook nog maar wat extra spulletje besteld (o.a. 4" geel en 4" foamed wool en wat wet-sand spulletjes), maar voordat ik deze ga gebruiken ga ik me eerst maar eens beraden op hoe dit verder aan te pakken (haastige spoed... etc). Eerst ga ik de rest van de auto behandelen: het bezoekje aan de wasplaats vanochtend had namelijk het begin van een volledige detailsessie moeten worden, maar dat viel dus even flink in het water.

Ik heb ook nog even wat andere auto's in de straat bekeken op eventuele schade, maar voor zover ik kan zien ben het enige slachtoffer. Hopelijk was het inderdaad (zoals poetsertje al zie) iets wat uit een aanhangertje gehangen heeft o.i.d., en geen doelbewuste actie (ik heb geen vijanden voor zover ik weet, maar ja mensen doen soms de gekste dingen om helemaal niets).

In ieder geval allemaal bedankt voor het medeleven :-)^

Die @#$%@ hebben bij mij ook 5 krasjes onder elkaar achtergelaten op m'n achterportier BOVEN de stootstrip ( knap he ).
Pics volgen binnenkort wel, nu te boos om toestel stil te houden, grrrrrrrrrrrrrrrrrr

tinus zei:
die krijg je niet weg met de dap...

Nee, dat vrees ik ook. Ik ga me eerst op de rest van de auto concentreren en dan zie ik wel verder: zelf proberen of toch maar laten repareren.

@mk-us: Ik weet hoe het voelt }:)w . Sterkte !

@mk-us.

mocht je gaan vullen / sanden, wil ik je wel helpen..

ik heb wel een rotary en sandpapier

me ma's auto is ook ge-keyed... vandeweek een stiftje halen

Typhoon zei:
Ik heb ook nog maar wat extra spulletje besteld (o.a. 4" geel en 4" foamed wool en wat wet-sand spulletjes)
Tim toch!
Je moet toch weten dat er betere manieren zijn om je spullen aan de man te brengen dan dit ;)

Flauw grapje.. erg rot om te zien dat voor de zoveelste keer iemand niet met zijn/haar tengels van mooie auto's af kan blijven. Zal ook nooit op afgebladderde en doorgeroeste Kadettjes zijn hè? Niet dat ik het dan goed zou keuren.. maar ze pakken altijd de mooiste wagens

Hmmm. Ik heb toch echt geen R8 door de buurt zien rijden :lol

Het blijft vervelend, maar er is helaas niets aan te doen .

Het merendeel van deze spulletjes blijft denk ik nog even in de detailingkist zitten totdat ik bepaald heb wat ik ga doen (en/of totdat ik voldoende moed verzameld heb om het uit te proberen)
Hi-Tech Sanding Backing Pad
Foamed Wool 4.25 inch Polishing/Buffing Pad
Unigrit Finishing Paper - 3000 Grit
4 inch Yellow Spot Buff Cutting CCS Pad
4 inch Heavy Green Spot Buff CCS Pad
4 inch Orange Spot Buff Light Cutting CCS Pad

3 Weken geleden:
Wanneer ik op een parking terug bij mijn auto kom, zie ik dat de kap achteraan en de achterste venster besmeurd is met enkele rotte bladeren en een vieze nattigheid. Eerst denk ik nog dat het water is maar later thuis wanneer ik direct emmers en poetsgerief bovenhaal blijkt het een kleverige smurrie te zijn die duidelijk van op een korte afstand over mijn auto is gezwierd en zo verder langs passagierszijde er is afgelopen.
Gelukkig doen warm water en een zeepsopje wonderen en gaat alles er goed van af. Ttz, alles is veel gezegd want dan blijkt dat men ook met iets rakelings langs de kofferklep is geschuurd en dit krassen heeft nagelaten. En nog erger, blijkbaar heeft men ook tussen de auto en de muur, waarlangs mijn auto geparkeerd stond, willen doorlopen en zo met een voorwerp een blutsje + 2 krasjes in de passagiersdeur gemaakt.
Vermits ik 2 weken geleden cabje nog een lakreinigingsbeurt had gegeven en ze wekelijks haar wasbeurt krijgt, weet ik steeds bij elke was- of machinale beurt perfect te zeggen of er en waar er krasjes en steenslag, als die er al mag zijn, bij gekomen zijn. Dit blutsje met bijhorende 'verse' krasjes was er 's zaterdags voordien of 's morgens héél zeker nog niet.

Foto's vóór polieren:

Kofferklep.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Passagiersdeur.

Na polieren:

het kleinste maar diepste krasje van de 2 is het nog zichtbare lichte streepje onderaan de cirkel:

Kofferklep:

Een week later mocht ik al langsgaan bij een firma om het deukje te laten uitlepelen.

Zoek het deukje:

De rode cirkel geeft aan waar het deukje was. De 2 kleine horizontale streepjes zijn de 2 kleine krasjes waarvan het onderste (kleinste) door de lak zit maar irl zijn deze krasjes minder uitgesproken dan op foto.