• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook nieuw hier....

Toxiq

Detailing rookie
5 jul 2025
4
15
Gisteren is de knoop doorgehakt, de bazin (vrouw) heeft een andere auto gekocht.
Na 13jaar in haar bezit werd het tijd om afscheid te nemen van haar trouwe kia ceed diesel met 500.000 km op de teller en 15,5 jaar oud
Die 500.000 waren zowel aan de binnen als buitenkant goed te zien, de auto was afgeleefd en nadat onze hond eens dacht dat er beesten onder de motorkap zaten en geprobeerd heeft via de wielkassen binnen te komen zag het er helemaal niet meer uit (krassen en bijtsporen rondom) de hond mag overigens s'nachts niet meer los buiten blijven

De nieuwe aanwinst is een Mazda Cx50 2.5 Skyactive met leren bekleding van 2020

Nu heb ik uit een eerder avontuur een mooie poets/polijstmachine overgehouden en al ben ik geen detailer in hart en nieren (wat niet is kan natuurlijk komen) wil ik deze gave bak toch wel meer TLC gaan geven.
Niet weten waar te beginnen zal ik gerust vragen gaan hebben (eerst maar eens het forum doorspitten) over hoe een gemiddeld goed resultaat te krijgen voor het exterieur maar ook hoe het leer te onderhouden

We wonen in een buitengebied en hebben een redelijke forse parkeerplaats met stromend water, dat maakt het eea wel makkelijker voor onderhoud

Bijgaand een paar plaatjes
78d9ae7d-8b85-419c-9f85-a4f12b5820c6.webp
dabc7066-423b-43bf-a1fe-351ab298aac7.webp
ed9d1b5d-8677-4211-b72c-939ed106f244.webp
Schermafbeelding 2025-07-04 211453.webp
Schermafbeelding 2025-07-04 211505.webp

Dank je, de bekleding vonden wij ook erg mooi, de auto ziet er goed uit, echter.... als je komt van een afgeleefde Kia ziet alles er goed uit, ik weet zeker als we deze auto eens onder handen nemen we gaan zien dat het nog beter kan

Mijn nickname, die stamt nog uit de tijd dat ik fanatiek zeilde, toxic met een C zoals je het hoort te schrijven was toen bezet, maar met een Q niet.... dat is altijd blijven hangen (inmiddels 15jaar verder :) men onthoud het makkelijk en er zijn er niet veel van met een zelde nick.

In het dagelijks leven luister ik naar Jeroen of papa

Welkom hier Jeroen. Ik weet niet of je het forumdeel met stappenplannen en tutorials al hebt gevonden, daar kunnen zowel beginners als gevorderde detailers altijd weer tips uit halen.
Wat je polijstmachine betreft, is die van het type DAP of een rotary? De meeste Aziatische auto's hebben vrij zachte lak, waardoor een rotary machine al snel overkill is.