• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op locatie auto wassen zonder wateraansluiting. Rinseless wash of stoomreiniger?

Ash Fun Detailer

Detailing rookie
31 jan 2022
9
15
35
Huizen
Hi Detailers,

Mij is gevraagd om op locatie 2 auto's te wassen. Enige probleem.. Er is geen kraan. Wel stroom met lang verlengsnoer.
Het zijn wel 2 vieze auto's. Ze staan binnen bij een kantoor parkeergarage. Dus niet vol met vogelpoep maar wel road film en wat insecten. (Zie foto's)

Nu zit ik te kijken naar verschillende opties.
1. Waterless/rinseless wash
2. Stoomreiniger SC5 van Kärcher
3. Of een combi van beide...?

Of hebben jullie een beter idee?

Gr, Ash
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-11-04-12-35-49-03_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2022-11-04-12-35-49-03_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 128
  • Screenshot_2022-11-04-12-35-45-87_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2022-11-04-12-35-45-87_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 132
Dit zou ik niet puur rinseless aanpakken. Voor mijn eigen auto doe ik dat weleens voor de deur (appartementgebouw zonder water beneden) maar dan gaat het om lichte vervuiling.
Een vorm van een prewash zou hier het mooiste zijn. Misschien dat je een citrus prewash kan gebruiken en daarna met de stoomreiniger om deze weg te spoelen? In dit geval in kleine stukjes zodat je product niet opdroogt. Zo nodig herhalen en dan zou rinseless prima kunnen. Voor de velgen zou ik, als ze net zo vervuild zijn als de lak, zou ik velgenreiniger i.c.m. stoom als prewash en daarna rinseless afmaken.
 
  • Leuk
Reactions: Ash Fun Detailer
Gezien de staat van de lak zou ik de sleutels vragen en naar de krasstraat rijden, maar anders zou ik ook voor emmers met water kiezen voor de ergste vervuiling.
 
Klus lekker links laten liggen! Waarom op locatie? Sleutels inleveren en door de wasstraat! Gelet op de huidige staat interesseert het ze toch geen ene kut hoe de lak behandeld word.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik zou het liefst de auto naar mn huis rijden en daar wassen. Maar het is een zakelijke pool auto waar ik niet in mag rijden. (Ik werk niet bij dat bedrijf)
 
Heb zelf met een kleine HD reiniger (Karcher K2) 2 kannen met 20 liter aan gesloten. Zo kon ik de auto wassen zonder water aansluiting. Zelfs de druk was goed.

20190208_140412.jpg


Rinseless icm stoom heb ik nog niet uit geprobeerd, staat nog wel op de planning. Rinseless met een emmer gevuld met microvezel doeken wel geregeld gedaan, met succes:

20220212_133538.jpg


20220212_141641.jpg



Greetz Emiel
 
Zo dan, die zullen al de nodige defecten hebben. Ik zou niet zo nauw kijken en twee grote emmers water meenemen, prewash erop en gewoon gaan wassen. :p Daarna een drooghulp met toevoeging gebruiken bij het drogen, klaaaaar.
 
Hangt allemaal af van wat de klant er voor wil betalen en wat de verwachting van de klant is.
Grote kans dat die gewoon een gewassen auto wil zonder bescherming of glimmende bandjes ofzo.

Ik wil deze klus gerust doen met een rinsless wash en apc. Daarvoor zijn die dingen toch gewoon uitgevonden.

Emmer van 15 liter rinsless mix, pomp sprayer rinsless en pomp sprayer apc, the big red/black sponge oid en een aantal droogdoeken.

Erger dan de huidige staat van de wagen ga je het niet maken.

De klant wil alleen een gewassen auto en de luxe van er zelf niets voor hoeven te doen.
 
Dit zou ik niet puur rinseless aanpakken. Voor mijn eigen auto doe ik dat weleens voor de deur (appartementgebouw zonder water beneden) maar dan gaat het om lichte vervuiling.
Een vorm van een prewash zou hier het mooiste zijn. Misschien dat je een citrus prewash kan gebruiken en daarna met de stoomreiniger om deze weg te spoelen? In dit geval in kleine stukjes zodat je product niet opdroogt. Zo nodig herhalen en dan zou rinseless prima kunnen. Voor de velgen zou ik, als ze net zo vervuild zijn als de lak, zou ik velgenreiniger i.c.m. stoom als prewash en daarna rinseless afmaken.
Bedankt voor de tips!
Denk dat dit wel zou moeten werken inderdaad
 
Hangt allemaal af van wat de klant er voor wil betalen en wat de verwachting van de klant is.
Grote kans dat die gewoon een gewassen auto wil zonder bescherming of glimmende bandjes ofzo.

Ik wil deze klus gerust doen met een rinsless wash en apc. Daarvoor zijn die dingen toch gewoon uitgevonden.

Emmer van 15 liter rinsless mix, pomp sprayer rinsless en pomp sprayer apc, the big red/black sponge oid en een aantal droogdoeken.

Erger dan de huidige staat van de wagen ga je het niet maken.

De klant wil alleen een gewassen auto en de luxe van er zelf niets voor hoeven te doen.
De klant wilt inderdaad gewoon een schone gepoetste auto met de luxe van niks te hoeven regelen. Zonder wax en andere extra's. Al is het natuurlijk wel fijn voor het idee als ik iets van bescherming achterlaat.

Ik word er aardig goed voor betaald...
Genoeg om te zeggen ik koop er een instap stoomreiniger voor zoals de Kärcher sc5. (Of iemand moet een betere tip hebben voor stoomreiniger?)

Ik heb de APC van Bilthamber surfex HD. Wat zou een goede mengverhouding zijn?
 
Ga je die zelfde auto’s op regelmatige basis terug zien?

In dat geval zet ik er wel iets van een spray sealant op. Al is het maar om het mezelf in de toekomst makkelijker te maken.
 
Als je een aanhanger hebt of kunt lenen kun je ook een kuub watercontainer huren voor pakweg 33 euro/week excl. water, kom je niks tekort...
Maar zonder gekheid, ik heb zelf de de Karcher sc3 stoomreininger, maar daar zie ik me nog geen buitenkant van de auto mee schoonmaken. Ik denk dat je dan beter in een paar afsluitbare emmers kunt investeren of sparen voor een goede hogedrukreiniger en naar de oplossing van @TWA kijken.
 
Als je een aanhanger hebt of kunt lenen kun je ook een kuub watercontainer huren voor pakweg 33 euro/week excl. water, kom je niks tekort...
Maar zonder gekheid, ik heb zelf de de Karcher sc3 stoomreininger, maar daar zie ik me nog geen buitenkant van de auto mee schoonmaken. Ik denk dat je dan beter in een paar afsluitbare emmers kunt investeren of sparen voor een goede hogedrukreiniger en naar de oplossing van @TWA kijken.
Bedankt voor het meedenken en de ideeën.

Ik zit nu inderdaad aan de oplossing van @TWA te denken. Met 2 of 4 jerrycans van 20liter (die ik binnen gewoon kan vullen)
Ben anders te bang voor krassen en gedoe met heeel veel doeken voor 2 auto's...
De AVA GO P55 met zelf aanzuigende slang lijkt me ideaal. Die grotere zijn sterker maar ook een stuk lastiger mee te nemen.
Iemand nog een suggestie voor een andere hogedrukreiniger? Misschien die van BigBoi?
 
Voor je de HD aanzet wel eerst de dop van de jerrycan los
Anders zuigt hij die vacuüm en dat vindt je HD pomp niet lekker
 
  • Leuk
Reactions: TWA
Zo de ju, wat een ransbak. Je kan stellen dat deze mensen het hoogstwaarschijnlijk geen reet interesseert. Dus maak het jezelf niet te moeilijk, zou ik zeggen.

Dit krijg je wel schoon met een rinseless en zonder wateraansluiting of hogedrukreiniger. Carclean verkoopt binnenkort P&S Absolute en ik raad The Ultra Black Sponge ten zeerste aan. Eerst zou ik de wielen doen, paar sprays APC (Poorboy's APC+D), inborstelen en dan drogen met een MF doek. Daarna op de voorzijde van de auto enkele sprays van je APC/Insect remover naar keuze en dan gelijk de hele auto lekker flot wassen. Drogen met Bead Maker of Brilliant Shine Detailer (of alternatief) en ramen nog even nalopen, zodat ze echt streep- en smeervrij zijn . Klaar is kees! Het verschil zal zo groot zijn, die mensen weten niet wat ze meemaken!

Zo maakte ik even smerige auto's van familie schoon. Zij meer dan blij, ik lekker snel klaar. Veilig? Nee hoor, maar niks wat niet redelijk makkelijk weg te polijsten was. Op een schonere auto is het absoluut (ha...) veilig te noemen. Succes!
 
  • Leuk
Reactions: TWA