• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen zonder wateraansluiting

MrG

Detailing addict
17 jan 2012
37
55
Hallo allemaal,

Mijn broer heeft een vette Brera Ti gekocht en ik heb m verboden om er mee door de wasstraat te rijden. Probleem is echter dat hij in een appartement woont en geen wateraansluiting beneden heeft.
Nu kan hij naar een wasbox gaan maar daar mis je natuurlijk ook wat aansluitingen op elektra gebied.
Nu zag ik in de webshop de volgende items:
en

Zou dat iets zijn, of blijft dat nog steeds enorm behelpen?
 
Ik zit in dezelfde situatie als je broer, ook hier een appartement zonder buitenkraan.

Zo'n hand/druk foamer blijft behelpen, natuurlijk wel goed dat je een soort van prewash kunt doen, maar vervolgens kun je deze niet afspuiten. Idem dito met het afspuiten van je velgen na reiniging.

Ik los het op door bij mijn ouders 300 meter verderop mijn auto te wassen, maar goed, die luxe zal wellicht niet iedereen hebben. Eventueel kan je broer ook overwegen om een setje emmers met seal aan te schaffen, dan kun je deze thuis vullen en vervolgens naar een wasbox gaan om daar te wassen.
 
Je kan bij een wasbox prima wassen, maar niet elke wasbox eigenaar vindt dat even leuk. Als je eigen emmers en doeken meeneemt moet dat prima gaan. Dat doe ik ook wel eens.
Er zijn op dit forum ook al een aantal topics over wassen zonder afspuiten (rinseless wash). Misschien dat je daar ook nog wat aan hebt
 
Ik woon in een bovenwoning en heb ook geen buitenkraan. Maar ik heb zelf een kraantje gemaakt net na de watermeter in huis, vlakbij de voordeur en een tuinslang de trap af gelegd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Die overpriced tuinsprayers (sorry, -foamers) blijken meestal wel erg goed te werken, dus zeker niet per sé behelpen! Of het wordt gewaardeert bij de wasbox als je daar uitgebreid gaat staan wassen is een ander verhaal. Verschilt per locatie natuurlijk.

Over een andere boeg: Ik zou hem eens laten kijken naar Rinseless washes (Anders als waterless washes, dit werkt namelijk wél). Dit is een vervanger voor je emmer met pH-neutrale sop, zodat je de auto niet hoeft af te spoelen alvorens hem/haar af te drogen. Je zou dit op meerdere manier kunnen implementeren, eerst even bij de wasbox (infoamen en) afspuiten, of er volledig op vertrouwen. Je ontkomt er echter niet aan dat je het enkele keren per jaar wat grover aan zal moeten pakken met wat sterkere chemicaliën.
 
Gewoon met 3 emmers ( velgen wassen spoelen) naar een box rijden. Doe ik al jaren en nooit commentaar gehad. Liever niet op piek uren of dagen gaan. Is voor jezelf ook prettiger wassen.
 
Zelf heb ik 2 grote jerrycans van 25 liter p/s met zo'n tapkraantje. Heb een Kärcher K2, dus geen super sterk vermogen, maar goed genoeg om alles af te kunnen spoelen dmv het koppelen aan de jerrycans. Tapkraantje er uit, wartel met slangaansluiting er op en gaan met die banaan :D. Gemeten en kan 2,5 min per jerrycan spoelen op hoge druk. Gebruik het alleen voor (voor)afspoelen, rest doe ik met 2 emmer methode (3 als je velgen emmer mee telt).

Greetz Emiel